OchronaPodsumowania i nowości od firmy Syngenta

Podsumowania i nowości od firmy Syngenta

30 stycznia firma Syngenta zorganizowała w Iławie konferencję prasową, podczas której podsumowano rok 2016 oraz omówiono tendencje na rynku środków ochrony roślin. Poinformowano o nowościach produktowych, aspektach prawnych ochrony roślin i działaniach koncernu na rzecz zrównoważonego rolnictwa.

Marek Łuczak, prezes firmy Syngenta Polska po otwarciu spotkania dokonał ogólnego podsumowania roku 2016. Informował, że według danych PAMS za 3 kwartały 2016 r. rynek środków ochrony roślin spadł o 6,3%; natomiast Syngenta odnotowała mniejszy spadek (5,3%). Na tę sytuacje wpływ miało wiele niekorzystnych dla rolnictwa czynników. Spośród nich prezes Łuczak przywołał m.in.: spadek cen płodów rolnych, wymarznięcia, opóźnienie wypłaty dopłat, zapasy z 2015 r. Grupą produktów koncernu, która w minionym roku odnotowała wzrost sprzedaży były m.in. nasiona warzyw.

W Iławie mówiono także o finalizacji kupna Syngenta przez ChemChina. – Jesteśmy przekonani, że transakcja zostanie sfinalizowana do połowy roku – stwierdził Łuczak Firma nadal będzie się nazywać Syngenta i mieć siedzibę w Szwajcarii.

Marek Łuczak

Adam Ciaś, dyrektor sprzedaży Syngenta Polska szczegółowo omówił wyniki sprzedażowe oraz trendy na rynku środków ochrony roślin. Prelegent przekazywał, że analiza rynku wskazuje iż wartość tego rynku w 3 kwartałach wyniosła 2 548 074 zł (jak wcześniej wspomniano spadła ponad 6%). Do tego spadku najbardziej przyczyniły się: kukurydza (-12,1%), rzepak (-11,6), zboża (-11,5) oraz w mniejszym stopniu sady (-0,8). Po stronie, gdzie zainteresowanie było większe niż w 2015 r. Adam Ciaś przedstawił ziemniaki (+18,4), zaprawy (+16,2), warzywa (+12,2) oraz burak (+1,5). Największe znaczenie (wartościowo) w minionym roku miały herbicydy (46%), fungicydy (36%), insektycydy (10%), zaprawy oraz regulatory wzrostu (po 4%).

Adam Ciaś

Dorota Mazurek, dyrektor marketingu Syngenta przybliżyła uczestnikom konferencji działania jakie podejmuje koncern, aby jak najtrafniej poznać oczekiwania producentów rolnych. Omówiła wyniki badania odwiedzin rolnika przez przedstawiciela handlowego na jego decyzje o kupnie produktów. Pokazały one, że rolnik znacznie chętniej kupuje dany produkt jeżeli jest odwiedzany przez przedstawiciela firmy. Mocną stroną przedstawicieli handlowych Syngenta jest wiedza na temat prezentowanych produktów i usług, pod tym względem wypadli oni lepiej niż przedstawiciele konkurentów – akcentowała D. Mazurek

Prenumerata Warzywa 2024 - baner
Dorota Mazurek

Dariusz Sip, dyrektor ds wsparcia technicznego Syngenta Polska przedstawił produktowe nowości na sezon 2017. Jedną z nich jest Axial Komplett Pak – pakiet chwastobójczy przeznaczony do wiosennego zwalczania chwastów jedno- i dwuliściennych w zbożach. Druga nowość to Carial Flex – fungicyd, koncentrat w formie granul do sporządzania zawiesiny wodnej, o działaniu wgłębnym i powierzchniowym, do stosowania zapobiegawczego i interwencyjnego w ochronie ziemniaka przed zarazą ziemniaka. Substancja aktywna: mandipropamid (związek z grupy amidów) – 250 g/kg (25%) i cymoksanil (związek z grupy iminoacetylomoczników) – 180 g/kg (18%). Spyrale – to trzecie nowe rozwiązanie na ten rok. Fungicyd w formie koncentratu do sporządzania emulsji wodnej, o działaniu układowym do stosowania głównie zapobiegawczego a także interwencyjnego w ochronie buraka cukrowego przed chorobami grzybowymi.

Dariusz Sip zapowiedział także nową erę w fungicydach, dzięki SOLATENOL’owi – substancji nowej generacji z grupy karboksyamidów. Przewidziana jest ona do ochrony upraw zbożowych, w Polsce dostępna najprawdopodobniej już w 2018 r.

Dariusz Sip

Izabela Wawerek, dyrektor ds. korporacyjnych Syngenta Polska zwróciła uwagę na podejmowane przez firmę działania na rzecz zrównoważonego rolnictwa. Przedstawiła m.in. projekt „The Good Growth Plan”, w którym zawartych jest sześć zobowiązań, z których Syngenta chce wywiązać się do 2020 roku. Firma zaznacza:

*Podniesiemy średnią wydajność największych światowych upraw o 20 proc., nie zwiększając zużycia wody, gleby i innych zasobów.
*Poprawimy urodzajność 10 milionów hektarów ziemi uprawnej będącej na krawędzi degradacji.
*Zwiększymy bioróżnorodność 5 milionów hektarów ziemi uprawnej.
*Dotrzemy do 20 milionów małych gospodarstw i umożliwi im podniesienie wydajności o 50 proc.
*Przeszkolimy w zakresie bezpieczeństwa pracy 20 milionów osób zatrudnionych w rolnictwie, szczególnie w krajach rozwijających się,
*Będziemy dążyć do zapewniania uczciwych warunków pracy na każdym etapie łańcucha dostaw.

Izabela Wawerek

Kolejnego dnia w Iławie Syngenta Polska rozpoczęła cykl Konferencji Zimowych dla producentów. Na pierwsze z nich dotarło bardzo wielu uczestników.

Dr inż. Marcin Bartczak

Zdjęcia: M. Bartczak

Marcin Bartczak
Marcin Bartczak
Absolwent Wydziału Ogrodniczego Uniwersytetu Przyrodniczego (UP) w Poznaniu. Bezpośrednio po ukończeniu studiów magisterskich został słuchaczem studium doktoranckiego przy Wydziale Ogrodnictwa i Architektury Krajobrazu UP w Poznaniu, gdzie w 2007 r. uzyskał tytuł doktora nauk rolniczych w zakresie ogrodnictwa. Obecnie jako redaktor naczelny ogólnopolskiego czasopisma pt. „Warzywa”, poruszającego w poszczególnych działach problematykę z zakresu ekonomii, uprawy, nowości odmianowych, ekologii, ochrony, a także niezmiernie istotną – dotyczącą mechanizacji upraw i przechowalnictwa, dba o przekaz Czytelnikom najnowszych wyników nauki i praktyki warzywniczej oraz sadowniczej. W pracy zawodowej ze szczególnym zaangażowaniem poświęca się analizom opłacalności produkcji ważnych gospodarczo gatunków warzyw.

ZOSTAW KOMENTARZ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu.
Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.
Proszę podać swoje imię tutaj
Proszę wpisać swój komentarz!

Polityka Prywatności

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Najpopularniejsze artykuły

Polecamy

INNE ARTYKUŁY AUTORA

ARTYKUŁY POWIĄZANE (TAG)

warzywa siarkopol nawożenie nasiona
tunele przymrozki folia

NEWSLETTER

Warzywniczy newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu WARZYWA.pl