• belem agrosimex marchew ziemniaki
  • rosafert agrosimex gleba

yara ogólna nawożenie warzywa

Seminis predazzo brokuł kalafior

basf signum schoroby rabat BeneFito

Hazera baner

pnos odmiany warzywa

yara ogólna nawożenie warzywa

Seminis predazzo brokuł kalafior

basf signum schoroby rabat BeneFito

Hazera baner

pnos odmiany warzywa

Bayer Velum Prime - baner

rizocore zaprawianie bleba biocont
AktualnościKOWR i spółki nadzorowane przez Ministerstwo Aktywów Państwowych w akcji #KupujŚwiadomie #Produktpolski

KOWR i spółki nadzorowane przez Ministerstwo Aktywów Państwowych w akcji #KupujŚwiadomie #Produktpolski

Przedstawiciele kierownictwa Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa oraz spółek nadzorowanych przez Ministerstwo Aktywów Państwowych podpisali 17 lipca br. list intencyjny dotyczący wspólnych działań mających na celu zwiększanie świadomości społeczeństwa w zakresie wyszukiwania i wyboru produktów spożywczych wytworzonych w Polsce z użyciem polskich surowców i oznaczonych znakiem towarowym PRODUKT POLSKI. Czy działanie to może w jakikolwiek sposób wpłynąć na zwiększenie spożycia polskich produktów?

List intencyjny, w obecności Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi Jana Krzysztofa Ardanowskiego oraz Sekretarza Stanu w Ministerstwie Aktywów Państwowych Janusza Kowalskiego, podpisali przedstawiciele zarządów Poczty Polskiej, Polskich Kolei Państwowych, PKP Polskich Linii Kolejowych S.A, PKP Intercity, Wars S.A., PKS Polonus Warszawa oraz KOWR.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi wspólnie z Krajowym Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa prowadzi akcję #KupujŚwiadomie #Produktpolski promującą patriotyzm konsumencki, w trakcie której szczególny nacisk jest położony na zwiększenie rozpoznawalności znaku PRODUKT POLSKI. Zamieszczenie tego oznaczenia na produktach jest czytelnym przekazem dla konsumentów i potwierdzeniem, że produkty te zostały wyprodukowane z surowców wytworzonych w 100% na terenie Polski (w przypadku produktów nieprzetworzonych). Natomiast produkty przetworzone muszą w swoim składzie zawierać min. 75% surowców pochodzących z Polski, a maks. 25% mogą stanowić składniki importowane. Prowadzona w mediach kampania informacyjna #KupujŚwiadomie #Produktpolski, dzięki współpracy ze spółkami będącymi w zasobach Ministerstwa Aktywów Państwowych, obejmie swoim zasięgiem w szczególności podróżnych i osoby odwiedzające placówki pocztowe.

– Patriotyzm gospodarczy oznacza, że nawet niewielkie zakupy każdego z nas przyczyniają się do tworzenia i pobudzania koniunktury gospodarczej w skali regionu i całego kraju. Konsumpcja naszych polskich produktów zapewnia zatrudnienie dla wielu pracowników w rolnictwie i przemyśle. Cieszę się, że polskie spółki Skarbu Państwa mają swój wkład w promowanie rodzimych towarów, wspierając tym samym rozwój krajowej gospodarki i zapewniając dostęp Polakom do wysokiej jakości wyrobów – podkreślił Janusz Kowalski, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Aktywów Państwowych.

– Cieszę się, że Polskie Koleje Państwowe mogą włączyć się w działania podnoszące świadomość społeczeństwa w zakresie wyboru towarów spożywczych oznaczonych znakiem PRODUKT POLSKI. Wspieranie producentów opierających swoją działalność na sprzedaży krajowych produktów to dobry krok w stronę umacniania potencjału polskiej gospodarki oraz jej dalszego rozwoju – mówił Krzysztof Mamiński, Prezes Zarządu Polskich Kolei Państwowych S.A.

Prenumerata Warzywa 2024 - baner

– Projekt #KupujŚwiadomie #Produktpolski w naturalny sposób wpisuje się w misję naszej Spółki. Priorytetem WARS S.A. jest wspieranie polskich wytwórców. Konieczne jest podkreślanie wartości, smaku i unikalności rodzimych produktów, które wpływają na efekt finalny przygotowanych dań. Cieszę się, że tak wiele podmiotów zaangażowało się w ten projekt i wspólnie będziemy mogli działać na rzecz podnoszenia świadomość konsumenckiej i patriotyzmu gospodarczego – powiedział Prezes WARS S.A. Artur Kowalczyk.

– Polonus jest narodowym przewoźnikiem autokarowym oraz operatorem Dworca Autobusowego Warszawa Zachodnia – jednego z największych i najważniejszych węzłów komunikacyjnych w Polsce. Nowoczesna flota biało-czerwonych autokarów każdego roku przewozi miliony pasażerów w ramach inicjatywy „Łączymy Polskę”. Będąc liderem branży postanowiliśmy wykorzystać ten potencjał i przekazać nasze wsparcie w promocji znaku PRODUKT POLSKI – to słowa Macieja Acedańskiego, Prezesa Zarządu Polonus.

– Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa prowadzi intensywne działania informacyjno-edukacyjne, których celem jest podniesienie świadomości polskich konsumentów. Informujemy, czym jest znak PRODUKT POLSKI i jakie korzyści dla gospodarki ma świadome wybieranie polskich produktów. Dziękuję Ministerstwu Aktywów Państwowych i spółkom Skarbu Państwa za zaangażowanie i włączenie się w nasze działania. Łączy nas PRODUKT POLSKI, gdyż łączy nas patriotyzm i miłość do naszej Ojczyzny – powiedział Marcin Wroński, zastępca dyrektora generalnego KOWR.

MRiRW


ZOSTAW KOMENTARZ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu.
Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.
Proszę podać swoje imię tutaj
Proszę wpisać swój komentarz!

Polityka Prywatności

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Najpopularniejsze artykuły

Polecamy

INNE ARTYKUŁY AUTORA

ARTYKUŁY POWIĄZANE (TAG)

warzywa siarkopol nawożenie nasiona
tunele przymrozki folia

NEWSLETTER

Warzywniczy newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu WARZYWA.pl