Przedstawiciele kierownictwa Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa oraz spółek nadzorowanych przez Ministerstwo Aktywów Państwowych podpisali 17 lipca br. list intencyjny dotyczący wspólnych działań mających na celu zwiększanie świadomości społeczeństwa w zakresie wyszukiwania i wyboru produktów spożywczych wytworzonych w Polsce z użyciem polskich surowców i oznaczonych znakiem towarowym PRODUKT POLSKI. Czy działanie to może w jakikolwiek sposób wpłynąć na zwiększenie spożycia polskich produktów?
List intencyjny, w obecności Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi Jana Krzysztofa Ardanowskiego oraz Sekretarza Stanu w Ministerstwie Aktywów Państwowych Janusza Kowalskiego, podpisali przedstawiciele zarządów Poczty Polskiej, Polskich Kolei Państwowych, PKP Polskich Linii Kolejowych S.A, PKP Intercity, Wars S.A., PKS Polonus Warszawa oraz KOWR.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi wspólnie z Krajowym Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa prowadzi akcję #KupujŚwiadomie #Produktpolski promującą patriotyzm konsumencki, w trakcie której szczególny nacisk jest położony na zwiększenie rozpoznawalności znaku PRODUKT POLSKI. Zamieszczenie tego oznaczenia na produktach jest czytelnym przekazem dla konsumentów i potwierdzeniem, że produkty te zostały wyprodukowane z surowców wytworzonych w 100% na terenie Polski (w przypadku produktów nieprzetworzonych). Natomiast produkty przetworzone muszą w swoim składzie zawierać min. 75% surowców pochodzących z Polski, a maks. 25% mogą stanowić składniki importowane. Prowadzona w mediach kampania informacyjna #KupujŚwiadomie #Produktpolski, dzięki współpracy ze spółkami będącymi w zasobach Ministerstwa Aktywów Państwowych, obejmie swoim zasięgiem w szczególności podróżnych i osoby odwiedzające placówki pocztowe.
– Patriotyzm gospodarczy oznacza, że nawet niewielkie zakupy każdego z nas przyczyniają się do tworzenia i pobudzania koniunktury gospodarczej w skali regionu i całego kraju. Konsumpcja naszych polskich produktów zapewnia zatrudnienie dla wielu pracowników w rolnictwie i przemyśle. Cieszę się, że polskie spółki Skarbu Państwa mają swój wkład w promowanie rodzimych towarów, wspierając tym samym rozwój krajowej gospodarki i zapewniając dostęp Polakom do wysokiej jakości wyrobów – podkreślił Janusz Kowalski, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Aktywów Państwowych.
– Cieszę się, że Polskie Koleje Państwowe mogą włączyć się w działania podnoszące świadomość społeczeństwa w zakresie wyboru towarów spożywczych oznaczonych znakiem PRODUKT POLSKI. Wspieranie producentów opierających swoją działalność na sprzedaży krajowych produktów to dobry krok w stronę umacniania potencjału polskiej gospodarki oraz jej dalszego rozwoju – mówił Krzysztof Mamiński, Prezes Zarządu Polskich Kolei Państwowych S.A.
– Projekt #KupujŚwiadomie #Produktpolski w naturalny sposób wpisuje się w misję naszej Spółki. Priorytetem WARS S.A. jest wspieranie polskich wytwórców. Konieczne jest podkreślanie wartości, smaku i unikalności rodzimych produktów, które wpływają na efekt finalny przygotowanych dań. Cieszę się, że tak wiele podmiotów zaangażowało się w ten projekt i wspólnie będziemy mogli działać na rzecz podnoszenia świadomość konsumenckiej i patriotyzmu gospodarczego – powiedział Prezes WARS S.A. Artur Kowalczyk.
– Polonus jest narodowym przewoźnikiem autokarowym oraz operatorem Dworca Autobusowego Warszawa Zachodnia – jednego z największych i najważniejszych węzłów komunikacyjnych w Polsce. Nowoczesna flota biało-czerwonych autokarów każdego roku przewozi miliony pasażerów w ramach inicjatywy „Łączymy Polskę”. Będąc liderem branży postanowiliśmy wykorzystać ten potencjał i przekazać nasze wsparcie w promocji znaku PRODUKT POLSKI – to słowa Macieja Acedańskiego, Prezesa Zarządu Polonus.
– Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa prowadzi intensywne działania informacyjno-edukacyjne, których celem jest podniesienie świadomości polskich konsumentów. Informujemy, czym jest znak PRODUKT POLSKI i jakie korzyści dla gospodarki ma świadome wybieranie polskich produktów. Dziękuję Ministerstwu Aktywów Państwowych i spółkom Skarbu Państwa za zaangażowanie i włączenie się w nasze działania. Łączy nas PRODUKT POLSKI, gdyż łączy nas patriotyzm i miłość do naszej Ojczyzny – powiedział Marcin Wroński, zastępca dyrektora generalnego KOWR.