reklama
reklama
yara ogólna nawożenie warzywa
reklama
nds deszczownia nawaadnianie
reklama
baner neudosan
reklama
baner UPL
reklama
reklama
yara ogólna nawożenie warzywa
reklama
nds deszczownia nawaadnianie
reklama
baner neudosan
reklama
baner UPL
reklama
reklama
RhizoVITAL
reklama
octavo marchew nasiona
Strona głównaAktualnościLiderzy produkcji szlarniowej

Liderzy produkcji szlarniowej

Rosyjska produkcja szklarniowa prowadzona jest na powierzchni około 2600 ha i  w ubiegłym roku wynosiła blisko miliona ton (930 tys. t). Prawie jedna trzecia plonu pochodzi z jedenastu przedsiębiorstw. Widać przy tym, że koncentracja tej produkcji jeszcze się nasila.

Liderem produkcji spod szkła jest obecnie Agrokombinat „Jużnyj” zlokalizowany na północnym Kaukazie, w Republice Karaczaewo-Czerkieskiej. Deklaruje zbiory w ilości 50 tys. ton rocznie. Z wynikiem o 5 tys. ton niższym (45 tys.ton) – drugie miejsce – przypada firmie „LipeckAgro” z obwodu lipeckiego w centralnej Rosji. Trzecia firma wykazująca rocznie 40 tys. ton warzyw należy do handlowego giganta Magnit „Zielona Linia” z Krasnodarskiego Kraju – Południowy Okręg Fereralny.

reklama
Baner PORW 2025

Na czwartym miejscu notuje sie „Owoszczi Stawropola” (34 tys. ton) – firmę zlokalizowaną na północnych przedgórzach Kaukazu. Miejsce piąte zajmuje Tieplicznyj Kombinat „Majskij” (32 tys. t) z Tatarstanu, szóste – „Agro-Inwest” (25 tys. t) z obwodu kałużskiego w centrum kraju, siódme – agrokombinat „Moskowskij” (18 tys.t) z obwodu moskiewskiego, ósme – agrokombinat „Tieplicznyj” (18 tys. t) – z Kraju Krasnodarskiego, dziewiąte – agrofirma „Wyborżec” (17 tys. t) – z obwodu leningradzkiego, dziesiąte „Tieplicznoje” (15 tys. t) z Republiki Mordowii i jedenaste – sowchoz „Aleksiejewskij” (15 tys. t) – z Baszkotorstanu.

Wśród czynników skłaniających inwestorów do koncentrowania produkcji są między innymi problemy z zaopatrzeniem w energię kombinatów szklarniowych – jej przesył na ogromne odległości kładzie na łopatki ekonomikę produkcji. Logistyka produkcji – to drugi niebagatelny problem. Obecnie duzi producenci warzyw szklarniowych inwestują we własne centra logistyczne przygotowujące produkty dla handlowców, co też skłania do lokowania miejsc produkcji w bliskiej odległości.

PG

za:  agroinvestor.ru

reklama
reklama
PNOS baner

ZOSTAW KOMENTARZ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu.
Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.
Proszę podać swoje imię tutaj
Proszę wpisać swój komentarz!

Polityka Prywatności

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI
reklama
Baner KUPS
Najpopularniejsze artykuły
Polecamy
INNE ARTYKUŁY AUTORA
ARTYKUŁY POWIĄZANE (TAG)

NEWSLETTER

Warzywniczy newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu WARZYWA.pl

[newsletter_signup_form id=1]