W poszukiwaniu błyskotliwych pomysłów na promocję warzyw warto zajrzeć do Holandii. Jeden z tamtejszych producentów papryki znalazł wyjątkowy sposób na nagłośnienie rozpoczęcia nowego sezonu handlowego.
Oranje Paprika, informuje swoich kontrahentów oraz konsumentów, że zaczyna dostarczać pierwsze partie papryki na rynek, wykorzystując wizerunek niderlandzkiej pary królewskiej – króla Wilhelma Aleksandra i królowej Maximy. To właśnie do ich haskiego pałacu dostarczana jest pierwsza skrzynka z pomarańczową papryką, którą wyprodukowano w tej firmie.
Kolor pomarańczowy (w języku niderlandzkim – oranje) nie jest bez znaczenia, gdyż jest kolorem panującej dynastii (Oranje-Nassau). Chociaż faktycznie to nie para królewska przejmuje stylizowaną na królewski podarek paprykę (często położoną na aksamitnej poduszce), a strażnicy u bram pałacu, to do mediów przekazywane są zdjęcia sugerujące kto jako pierwszy skosztował pierwszej tegorocznej papryki.
Skrzynka z papryką firmy Oranje Paprika z królewskim pałacem w tle to prosty, a zarazem silny przekaz medialny. Pozwala przenieść pozytywne skojarzenia z monarszej pary na produkt, oraz zaznaczyć kiedy na rynku pojawiają się rodzime warzywa i zachęcić do ich kupowania zamiast papryki importowanej. Od kilku lat Oranje Papika zaznacza w ten sposób rozpoczęcie sezonu co pozwala wyróżnić się jej spośród innych dostawców.
haha zróbmy podobnie przed pałacem prezydenckim. tylko jakie warzywo byloby odpowiednie?