• rosafert agrosimex gleba
  • belem agrosimex marchew ziemniaki

yara ogólna nawożenie warzywa

Seminis predazzo brokuł kalafior

basf signum schoroby rabat BeneFito

Hazera baner

pnos odmiany warzywa

yara ogólna nawożenie warzywa

Seminis predazzo brokuł kalafior

basf signum schoroby rabat BeneFito

Hazera baner

pnos odmiany warzywa

Bayer Velum Prime - baner

rizocore zaprawianie bleba biocont
AktualnościOstrzegawcze protesty w sprawie wjazdu naczep z Rosji i Białorusi oraz wielu...

Ostrzegawcze protesty w sprawie wjazdu naczep z Rosji i Białorusi oraz wielu innych kwestii…

W dniu dzisiejszym kilkaset ciężarówek wyjechało na drogi, aby poprzez protest ostrzegawczy sprzeciwić się wobec krzywdzącej polityki rządu. Rynek jest bowiem przejmowany przez firmy z białoruskim oraz rosyjskim kapitałem, natomiast prawo nie przewiduje w tej kwestii żadnych regulacji.

Jak informuje serwis trans.info, dnia dzisiejszego około godziny 10.00 rozpoczął się protest ostrzegawczy firm transportowych z województwa lubelskiego, w którym udział wzięli także politycy Konfederacji. Oprócz szeregu regulacji prawnych, które w znaczącym stopniu wpływają na trudną sytuację w branży transportowej, protestujący zwrócili uwagę na błędną politykę wschodnią.

Wraz z wybuchem wojny na Ukrainie został wprowadzony szereg sankcji. Sankcji, które w rzeczywistości są dziurawe i niejednokrotnie odbiły się już na polskim społeczeństwie. Skalę problemu odczuli w ostatnim czasie także warzywnicy. Rynek był bowiem nieustannie zalewany przez warzywa z Rosji, a cały proceder był w pełni legalny. Na wzgląd wielu czynników nie można jednak nazwać go moralnym.

Mający dziś miejsce protest firm transportowych ukazuje, że z niesprawiedliwością mierzą się również przewoźnicy. Wprowadzone sankcje odcięły ich od rynku wschodniego, a ten był dla nich bardzo ważny. Nie to jest jednak najgorsze… Firmy transportowe, mające ukraiński, białoruski lub rosyjski kapitał, mogą w pełni legalnie korzystać z polskiego rynku. Jak dodaje Krzysztof Bosak z Konfederacji, omawiając powyższy problem, nikt tego nie kontroluje.

Chcąc zapobiec przejęciu polskiego rynku transportowego przez kapitał zza wschodniej granicy, uczestnicy protestu apelują o natychmiastowe działania. Ich zdaniem konieczna jest blokada wjazdu naczep z Rosji oraz Białorusi, a także zakaz rejestracji tamtejszych firm na terenie Polski. Przewoźnicy domagają się ponadto wprowadzenia odpowiedzialności nadawcy za płatność wobec danej firmy transportowej oraz przywrócenia zezwoleń dla przewoźników z Ukrainy na przewozy bilateralne.

Prenumerata Warzywa 2024 - baner

W strajku wzięło udział ponad 200 samochodów ciężarowych, a niektóre źródła donoszą, że ich liczba oscylowała na poziomie 300. W przypadku, w którym najbliższe dni nie przyniosą skutecznego rozwiązania, skala protestów może się powiększyć. Uczestnicy zapowiadają, że tym razem nie wyjadą na drogi wokół Warszawy, a skierują się w stronę samego centrum.

Źródło: trans.info / Twitter Krzysztof Bosak


ZOSTAW KOMENTARZ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu.
Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.
Proszę podać swoje imię tutaj
Proszę wpisać swój komentarz!

Polityka Prywatności

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Najpopularniejsze artykuły

Polecamy

INNE ARTYKUŁY AUTORA

ARTYKUŁY POWIĄZANE (TAG)

warzywa siarkopol nawożenie nasiona
tunele przymrozki folia

NEWSLETTER

Warzywniczy newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu WARZYWA.pl