Do firmy Unilever Polska, będącej właścicielem marki Knorr, Zrzeszenie Producentów Papryki Rzeczpospolitej Polskiej skierowało list otwarty. Żąda ono wycofania w trybie natychmiastowym z emisji reklamy papryki.
Zarządowi Zrzeszenia nie spodobała się reklama telewizyjna przyprawy – suszonej czerwonej ostrej papryki. W spocie pojawia się komunikat, że najlepsza papryka pochodzi z Hiszpanii, z czym ZPPRP się nie zgadza.
Na stronie ZPPRP czytamy „– Reklama ta wprowadza polskich konsumentów w błąd. My i nasi producenci mamy poważne obawy co do tego w czym papryka z Hiszpanii jest lepsza od tej produkowanej w Polsce. Chcielibyśmy zaznaczyć, że w Polsce produkuje się paprykę nie gorszą pod każdym względem niż ta produkowana w Hiszpanii. Nie ma i nie będzie naszej zgody na tak jednostronny przekaz dotyczący papryki w Państwa reklamie emitowanej w mediach w Polsce i co za tym idzie, skierowanej do Polaków.”
…
„Nasi producenci nie mają się czego wstydzić i produkują paprykę bardzo dobrej jakości, na pewno nie gorszej od hiszpańskiej. Produkowana na naszym subregionie papryka jest rozpoznawalna i przez konsumentów doceniana nie tylko na naszym polskim rynku, ale także jest eksportowana do innych krajów w Europie. Dlatego niezrozumiały dla naszych producentów papryki jest przekaz, który niesie państwa reklama.”
…
„Żądamy, aby emisja niefortunnej reklamy została wstrzymana w trybie natychmiastowym ze wszystkich mediów”
Źródło: ZPPRP