Według danych firmy konsultingowej Nielsen handel online świeżymi owocami i warzywami w Hiszpanii wzrósł nawet o 80% od wybuchu koronawirusa. Obawa przed zarażeniem w zatłoczonych supermarketach oraz zalecenia władz ograniczające handel na bazarkach doprowadziły do wzrostu sprzedaży online świeżych produktów.
Rosnące zaufanie do firm, które sprzedają owoce i warzywa wysokiej jakości świeżo zebrane z hiszpańskich upraw, pozwoliło tym firmom zwiększyć obroty i zwiększyć zatrudnienie do realizacji zamówień. Dzięki takiej sytuacji drobni producenci unikają również pośredników i uzyskują lepsze ceny.
Wymuszona przez pandemię zmiana nawyków na tak wiele miesięcy pozwoliła handlującym świeżymi produktami online zyskać nowych lojalnych konsumentów. Celem tych firm jest utrzymanie klientów także po zakończeniu pandemii. W tym kontekście region Murcia ma wielką szansę być liderem w sprzedaży online, podobnie jak Almeria czy Katalonia, które od lat stawiają na handel elektroniczny.
źródło: laverdad.es