Rynek świeżych ziół i warzyw zmienia oblicze

Holendrzy słyną z innowacyjnego podejścia do uprawy oraz marketingu produktów ogrodniczych. Nowa koncepcja firmy Hrbs udowadnia, że klientów oraz rynek można jeszcze czymś zaskoczyć.

Hrbs oferuje 30 gatunków ziół oraz warzyw, które uprawiane są w specjalnych skrzyniach (podłoże i pożywka), które wraz z rosnącymi roślinami są dostarczane do klientów. Skrzynie te po wykorzystaniu, czyli zebraniu wszystkich roślin, są odbierane przez przedstawiciela Hrbs by znów mogły zostać obsadzone nowymi sadzonkami. W zamian za pustą skrzynię uprawową klient dostaje kolejną z nasadzeniami gotowymi do dalszej uprawy i zbiorów. O co jednak dokładnie w tym chodzi?

Klientami są szefowie kuchni, restauracje a nawet sieci handlowe. Do tej ostatniej grupy zalicza się Albert Hein – detalista, który zdecydował się przetestować koncepcję Hrbs i oferuje w jednym z amsterdamskich marketów świeże warzywa i zioła, które klienci sklepu samodzielnie zbierają ze „stoiska uprawowego”. Te są wymieniane na kolejne skrzynie by następni klienci mogli doświadczyć przyjemności z własnoręcznie zrywanej sałaty, a zatem najświeższej jaką można kupić w marketach.

Jak wyjaśnia swoją koncepcję przedstawiciel firmy Michiel van Zanten – Hrbs (Hydroponic Rotational Botanic Service) bazuje na filozofii która łączy prostotę, modułowość oraz cyrkulację w dostawach. W efekcie konsument dostaje możliwie najświeższe produkty, a ilość odpadów jest zminimalizowana (brak opakowań). Rośliny trafiają do klienta od lokalnych producentów, którzy spełniają wysokie wymagania jakości. Ponieważ nie trzeba warzyw i ziół transportować z odległych miejsc ogranicza się w ten sposób zużycie paliw i zmniejsza negatywny wpływ na środowisko naturalne.
 
Klienci Hrbs mogą wykupić abonament na dostawy roślin, wybrać gatunki oraz sposób ekspozycji/uprawy (wewnątrz budynku, na tarasie czy patio restauracji). W przypadku marketu Albert Heijn testowana jest mieszanka sałat, która wyeksponowana jest w zestawie 35 sztuk w jednej skrzyni uprawowej. Jak mówi van Zanten, od pierwszych dni pojawienia się jej w ofercie marketu cieszy się dużym zainteresowaniem klientów.
 
Źródło: agf.nl, hrbs.com, fot.: Hrbs

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu.
Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.
Wpisz swoje imię
Wpisz treść komentarza

Polityka Prywatności