Holendrzy słyną z innowacyjnego podejścia do uprawy oraz marketingu produktów ogrodniczych. Nowa koncepcja firmy Hrbs udowadnia, że klientów oraz rynek można jeszcze czymś zaskoczyć.
Hrbs oferuje 30 gatunków ziół oraz warzyw, które uprawiane są w specjalnych skrzyniach (podłoże i pożywka), które wraz z rosnącymi roślinami są dostarczane do klientów. Skrzynie te po wykorzystaniu, czyli zebraniu wszystkich roślin, są odbierane przez przedstawiciela Hrbs by znów mogły zostać obsadzone nowymi sadzonkami. W zamian za pustą skrzynię uprawową klient dostaje kolejną z nasadzeniami gotowymi do dalszej uprawy i zbiorów. O co jednak dokładnie w tym chodzi?
Klientami są szefowie kuchni, restauracje a nawet sieci handlowe. Do tej ostatniej grupy zalicza się Albert Hein – detalista, który zdecydował się przetestować koncepcję Hrbs i oferuje w jednym z amsterdamskich marketów świeże warzywa i zioła, które klienci sklepu samodzielnie zbierają ze „stoiska uprawowego”. Te są wymieniane na kolejne skrzynie by następni klienci mogli doświadczyć przyjemności z własnoręcznie zrywanej sałaty, a zatem najświeższej jaką można kupić w marketach.