Włoscy handlowcy pilnie się przyglądają, jak wygląda u nich rynek gotowych do konsumpcji produktów – na przykład ciętych warzyw i ich mieszanek. Zwracają producentom uwagę na możliwości tkwiące w tym sektorze rosnącym szybciej niż inne segmenty handlu produktami ogrodniczymi.
Na rynku konsumenta przybywa osób szukających wygody w kuchni, nie zamierzających tkwić w niej tak długo, jak poprzednie pokolenia, bo żyją szybciej i intensywniej, częściej jadają poza domem. Przy tym szukają coraz częściej zdrowych przekąsek.
Z obserwacji włoskich analityków rynku ogrodniczego wynika, że rynek ciętych surówek warzywnych od trzech lat rośnie szybciej od innych sektorów produktowych, a od dwóch lat tendencja ta się nasila. Przed dwoma laty wzrost wynosił 2,2%, w ubiegłym już 4,3%.
Na rynku królują opakowania jednogatunkowych ciętych surówek (65%). Wzrost popytu na nie sięga 8%. Mieszanki cieszą się nieco niższą popularnością wzrost zakupów jest szacowany na 5%.
za: corrierreortofruticolo.it