Na rynek cebuli w USA wpływają obecnie aż dwie epidemie – jedna ogólnoświatowa COVID-19, druga lokalna bakterią Salmonella Newport której źródłem jest cebula firmy Thomson International, Inc. z Bakersfield w Kalifornii. Zakażeniu uległo do tej pory ponad 1000 osób. Obydwie mają wpływ zarówno na ilość, jak i sposób sprzedaży cebuli.
Jak czytamy na portalu The Packer amerykańscy spedytorzy cebuli spodziewają się w tym roku wysłać znacznie więcej swoich produktów w formie pakowanej za sprawą koronawirusa.
„COVID-19 zmienił sposób, w jaki konsumenci robią zakupy spożywcze” – powiedziała Tiffany Cruickshank, kierownik ds. Transportu oraz przedstawiciel ds. Sprzedaży i marketingu w firmie Parma, Snake River Produce Co. LLC z siedzibą w Idaho.
Dodała, że opcje zamówień online i dostawy, zyskały popularność wśród konsumentów, co przyczyniło się do wzrostu zużycia liczby opakowań. Będąc w sklepie, wydaje się, że konsumenci nie chcą dotykać produktów luzem, których mogli wcześniej dotykać inni klienci” – powiedziała Tiffany Cruickshank. Myślę, że wszyscy jesteśmy bardziej świadomi obecności zarazków niż wcześniej i wyeliminowanie punktów styku jest bardzo istotne.
Firma Snake River oferuje opakowania jednostkowe w opcjach 2, 3, 5 i 10 funtów, a Cruickshank przewiduje, że te gotowe opcje zyskują popularność w czasie trwania obecnej pandemii i potencjalnie w przyszłości, „ponieważ może to trwale zmienić zachowania konsumentów.”
Producenci opakowań notują coraz większe zapotrzebowanie na swoje produkty, powiedział Jeff Watkin, dyrektor marketingu w firmie Sev–Rend Corp, producent opakowań z Collinsville w stanie Illinois. „Zapotrzebowanie na opakowania cebuli o wadze 2 funtów i 3 funtów jest ogromne od czasu rozpoczęcia pandemii” – powiedział Watkin. Bez względu na obecność czy brak pandemii konsumenci cały czas szukają opakowań nadających się do recyklingu, powiedział Watkin.
źródło The Packer