Zmowa cenowa na rynku ziemniaków

ziemniaki

W czwartek 3 maja niemiecki urząd ds. konkurencji (Bundeskartellamt) ukarał dwie niemieckie firmy zajmujące się pakowaniem ziemniaków ogromną grzywną za potajemne uzgadnianie cen. Urzędnicy z Bonn zażądali 13,2 miliona euro od dwóch firm, Böhmer i Kuhn, które współpracowały w celu ustalenia cen ziemniaków i cebuli w umowach z grupą Metro (właścicielem sieci Cash&Carry i Real).

W wyniku tej zmowy cenowej “konkurencja cenowa między dwoma głównymi dostawcami grupy Metro została skutecznie wyeliminowana”, powiedział w oświadczeniu szef ds. Nadzoru Konkurencji Andreas Mundt.

Böhmer jest jedną z dwóch największych firm zajmujących się pakowaniem ziemniaków i cebuli w Niemczech, Kuhn z kolei jest aktywny tylko w południowo-zachodnich Niemczech. Böhmer i Kuhn są dwoma głównymi dostawcami pakowanych ziemniaków i cebuli dla grupy Metro. Obie firmy zajmują się zakupem surowców od producentów, myciem go, sortowaniem, pakowaniem, przechowywaniem i wreszcie sprzedażą do sieci detalicznych.

Przy ustalaniu wysokości grzywny wzięto pod uwagę, że Kuhn współpracował szeroko przy wyjaśnianiu porozumień z Bundeskartellamt. Nałożone grzywny nie są jeszcze ostateczne.

Jak podają media, w niemieckim sektorze żywności sprawa ta nie jest wyjątkowa – w ostatnich latach kilka firm zostało przyłapanych na podobnej “współpracy”.

mp

Źródło: Freshplaza, Fruchthandel

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu.
Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.
Wpisz swoje imię
Wpisz treść komentarza

Polityka Prywatności