19 września w warszawskim Centrum Nauki Kopernik – BASF Polska świętował swego jubileusz 25-lecia. Celem wydarzenia, obok podsumowania dotychczasowego rozwoju firmy na polskim rynku, jest także podkreślenie jak BASF widzi rolę chemii w dostarczaniu innowacyjnych rozwiązań dla realizowania wyzwań przemysłu, społeczeństwa i środowiska.
19 września w warszawskim Centrum Nauki Kopernik – BASF Polska świętował swego jubileusz 25-lecia. Celem wydarzenia, obok podsumowania dotychczasowego rozwoju firmy na polskim rynku, jest także podkreślenie jak BASF widzi rolę chemii w dostarczaniu innowacyjnych rozwiązań dla realizowania wyzwań przemysłu, społeczeństwa i środowiska.
BASF Polska rozwija jednocześnie działania skierowane do społeczeństwa, realizując strategię edukacyjną firmy. W latach 2010 – 2016 stworzyła sieć laboratoriów i pracowni chemicznych dla dzieci i młodzieży, m.in. w Centrum Nauki Kopernik oraz Humanitarium Wrocławskiego Centrum Badań EIT+. Z zajęć w laboratoriach korzysta dziś rocznie blisko 40 tys. młodych osób, chcących w praktyce zgłębić tajniki chemii.
– W ciągu ostatnich 25 lat firma BASF Polska rozwinęła zarówno innowacyjne, dopasowane do polskiego rynku portfolio produktowe, jak również takie modele współpracy biznesowej, dzięki którym stała się Partnerem dla niemal wszystkich branż przemysłu w Polsce. Dziś BASF Polska jest zespołem zaangażowanych Pracowników, dumnych z dotychczasowych osiągnięć. Nie byłoby to możliwe bez naszych klientów i partnerów biznesowych. Jubileusz 25-lecia to okazja, aby podziękować im za zaufanie, jakim nas obdarzyli. Nasze sukcesy dają nam siłę i motywację do dalszego działania. Chcemy wspólnie patrzeć w przyszłość i razem poszukiwać odpowiedzi na wyzwania społeczne, środowiskowe i gospodarcze – powiedział Andreas Gietl, Dyrektor Zarządzający BASF Polska.
Zgodnie ze strategią BASF – „Tworzymy chemię dla Zrównoważonego Rozwoju“ – firma rozwija i wdraża na polskim rynku innowacyjne rozwiązania i technologie, których zadaniem jest wspieranie zrównoważonego rozwoju. Strategia BASF pozostaje w pełni spójna z międzynarodowymi Celami Zrównoważonego Rozwoju, które wyznaczają nowy kierunek działania państw do roku 2030. Ramy tych działań określa przede wszystkim koncepcja „Przekształcanie naszego świata: Agenda na Rzecz Realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju – 2030” przyjęta przez 193 państwa członkowskie ONZ. Stanowi ona podstawę dla globalnego wdrażania nowej wizji rozwoju gospodarczo-społecznego.
Jednym z kluczowych obszarów, jakie potrzebują w tym kontekście zdecydowanych działań zarówno ośrodków administracyjnych, jak i biznesowych, są między innymi rozrastające się dynamicznie miasta. W ramach realizowanego przez UN Global Compact Poland Programu „Zrównoważone Miasta”, stanowiącego realizację Celu 11, UNGC Poland podejmuje wszechstronne działania by uczynić miasta i osiedla ludzkie bezpiecznymi, stabilnym i zrównoważonymi. Realizacja celu 11 łączy się z innymi celami: 3 – życie w zdrowiu; 7 – czysta energia; 9 – innowacje i infrastruktura oraz 13 – ochrona przyrody. Tylko poprzez kompleksowe prowadzenie działań, uwzględniających różne aspekty rozwoju, sprawiamy, że mają one szansę powodzenia.
– 3,5 miliarda ludzi mieszka w miastach. Z roku na rok liczba ta systematycznie rośnie. W 2030 roku miasta będzie zamieszkiwać już 60% ludzkości. Jeśli więc gdzieś powinniśmy skupić naszą uwagę, wysiłki i działania, to na miastach. To w miastach i o miasta powinna się toczyć walka na rzecz zrównoważonego rozwoju. Jeśli zadbamy o ich stabilny i mądry rozwój, to wywalczymy podstawy dla wielowymiarowej poprawy jakości życia i zdrowia ponad połowy mieszkańców Ziemi. Warto więc skoncentrować nasze wysiłki wokół skupisk miejskich, bo jest o co i o kogo walczyć. Stawką są przyszłe pokolenia i ich szansa na lepsze jutro – mówi Kamil Wyszkowski, Dyrektor Generalny UNGC Poland.
BASF Polska wychodzi naprzeciw tej koncepcji, stawiając pytanie o to, jak powinno wyglądać miasto przyszłości i skupiając swój jubileusz wokół realizacji Celu 11. Rozwój zrównoważonych miast to wyzwanie dla świata. Procesy urbanizacyjne postępują szybko, wywierając ogromny wpływ na wykorzystanie zasobów i degradację środowiska naturalnego, która stanowi ogromne zagrożenie dla zdrowia i życia mieszkańców.
Podczas eventu jubileuszowego firma zaprosiła przedstawicieli administracji, mediów oraz partnerów biznesowych i klientów do zwiedzania wystawy „Zrównoważone miasta”. W ramach ekspozycji można było zobaczyć rozwiązania i technologie adresowane do wszystkich niemal branż przemysłu w Polsce, dostarczających finalne produkty do takich obszarów jak budownictwo, motoryzacja, rolnictwo czy branża kosmetyczna.
Wśród rozwiązań prezentowanych przez BASF w Centrum Nauki Kopernik, znalazły się m.in. innowacje skoncentrowane wokół ochrony jakości powietrza, którym oddychamy. Przykładem może być BASF OASE®, czyli rozwiązania dla rynków wschodzących w zakresie wychwytu dwutlenku węgla, biogazu i technologii LNG. Z kolei wytwarzane w zakładzie produkcyjnym BASF Polska w Środzie Śląskiej katalizatory samochodowe, redukują ilość emisji spalin w przemyśle motoryzacyjnym. Firma dostarcza w tym zakresie także m.in. innowacyjnych technologii powlekania aut. Tu wśród najistotniejszych rozwiązań w ramach wystawy „Zrównoważone Miasta” zobaczyć można było m.in. OXSILAN (wdrażany przez firmę Chemetall, która stała się częścią BASF Polska w 2016 roku). Produkt zastępuje fosforanowanie cynkowe, tradycyjną technologię przygotowania powierzchni przed malowaniem, nie zawiera jednak metali ciężkich, takich jak nikiel, cynk czy chrom. Firma BASF prezentuje również rozwój technologii przyszłości w branży motoryzacyjnej. Przykładem może być tu dostarczanie tworzyw sztucznych wspierających rozwój komponentów do innowacyjnych elementów w elektrycznym samochodzie BMW i3. Mowa m.in. o oparciach foteli kierowcy i pasażera – lekkim komponencie hybrydowym o masie zaledwie 2 kg (pierwszym elemencie konstrukcyjnym wykonanym z poliamidu nie osłoniętego tapicerką).
Istotą zrównoważonych miast jest także innowacyjne budownictwo i architektura. Przykładem może być tu Neopor® – polistyren do spienienia (EPS), który wyznacza nowe, wyższe standardy jakościowe, co potwierdzają liczne obiekty referencyjne w całej Europie. Innym przykładem przedstawionym w ramach ekspozycji „Zrównoważone Miasta” jest technologia używana w produkcji nawierzchni miejskich – Elastopave, który jest nowoczesną i uniwersalną alternatywą dla budowy dróg, placów i ciągów pieszych. Bardzo wytrzymały, przepuszczający wodę i dźwiękochłonny kompozyt może uzupełniać albo całkowicie zastąpić takie materiały budowlane jak asfalt czy beton.
Zrównoważone miasta wymagają od nas także odpowiedzialnego i racjonalnego gospodarowania odpadami miejskimi. Tu z pomocą przychodzi m.in. Ecovio® – wysokiej jakości biotworzywo o szerokim zastosowaniu, posiadające certyfikat opakowań biodegradowalnych, w pełni kompostowalne i oparte na surowcach pochodzenia biologicznego. Głównym obszarem zastosowania ecovio jest produkcja folii, worków na bioodpady, torebek foliowych podwójnego przeznaczenia lub folii rolniczych.
Za usprawnieniami w gospodarowaniu odpadami powinny podążać także zrównoważone rozwiązania dla gospodarstw domowych. Tu przykładem może być chociażby Trilon® M – środek chelatujacy, będący innowacyjną i ekologiczną alternatywą dla fosforanów wchodzących w skład detergentów do automatycznego zmywania naczyń.
Zrównoważone miasta wymagają także opracowania odpowiednich rozwiązań, które zapewnią efektywną produkcję żywności. Celem BASF jest opracowanie produktów, które pomogą rolnikom zwiększyć potencjał plonów oraz pozwolą zmniejszyć ślad środowiskowy, dzięki czemu wspierane jest prowadzenie zrównoważonego rolnictwa. Przykładem produktu, który spełnia takie zadania jest Vizura®. Umożliwiając stabilizację poziomu azotu, produkt zwiększa jego dostępność w razie potrzeby, co prowadzi do uzyskania lepszej jakości plonów. Jest to ważny krok umożliwiający ochronę cennych zasobów, takich jak woda i różnorodność biologiczna.
BASF Polska pragnie wspierać i rozwijać także standardy etycznego biznesu w Polsce. Podczas spotkania z okazji 25-lecia firmy, Andreas Gietl, dyrektor zarządzający firmy podpisał deklarację przystąpienia do Standardu Minimum Programu Etycznego, wdrażanego wspólnie z firmami partnerskimi przez UNGC Poland. Standard Minimum Programu Etycznego stanowi kierunek rozwoju firm i instytucji w oparciu o przestrzeganie zasad etycznych
i zrównoważonego rozwoju. Jednocześnie jest przydatnym narzędziem umożliwiającym promowanie najlepszych praktyk w powyższym obszarze. Dlatego warto wspierać tę koncepcję. Zgodnie z kluczowym przesłaniem całej uroczystości: efektywny biznes to biznes odpowiedzialny.
Ta strona używa plików Cookie. Klikając "Zgoda", zgadzasz się na wykorzystanie wszystkich plików Cookie. Szczegółowych wyborów możesz dokonać w sekcji ustawienia.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are as essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Czas przechowywania
Opis
__cf_bm
1 hour
This cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
__EC_TEST__
session
2performant sets this cookie to remember if the user is accessing the website on a computer or mobile device.
CookieLawInfoConsent
1 year
CookieYes sets this cookie to record the default button state of the corresponding category and the status of CCPA. It works only in coordination with the primary cookie.
PHPSESSID
session
This cookie is native to PHP applications. The cookie stores and identifies a user's unique session ID to manage user sessions on the website. The cookie is a session cookie and will be deleted when all the browser windows are closed.
viewed_cookie_policy
1 year
The GDPR Cookie Consent plugin sets the cookie to store whether or not the user has consented to use cookies. It does not store any personal data.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Cookie
Czas przechowywania
Opis
fr
3 months
Facebook sets this cookie to show relevant advertisements by tracking user behaviour across the web, on sites with Facebook pixel or Facebook social plugin.
IDE
1 year 24 days
Google DoubleClick IDE cookies store information about how the user uses the website to present them with relevant ads according to the user profile.
NID
6 months
Google sets the cookie for advertising purposes; to limit the number of times the user sees an ad, to unwanted mute ads, and to measure the effectiveness of ads.
test_cookie
15 minutes
doubleclick.net sets this cookie to determine if the user's browser supports cookies.
VISITOR_INFO1_LIVE
6 months
YouTube sets this cookie to measure bandwidth, determining whether the user gets the new or old player interface.
VISITOR_PRIVACY_METADATA
6 months
YouTube sets this cookie to store the user's cookie consent state for the current domain.
YSC
session
Youtube sets this cookie to track the views of embedded videos on Youtube pages.
yt-remote-connected-devices
never
YouTube sets this cookie to store the user's video preferences using embedded YouTube videos.
yt-remote-device-id
never
YouTube sets this cookie to store the user's video preferences using embedded YouTube videos.
yt.innertube::nextId
never
YouTube sets this cookie to register a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen.
yt.innertube::requests
never
YouTube sets this cookie to register a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Cookie
Czas przechowywania
Opis
_fbp
3 months
Facebook sets this cookie to display advertisements when either on Facebook or on a digital platform powered by Facebook advertising after visiting the website.
_ga
1 year 1 month 4 days
Google Analytics sets this cookie to calculate visitor, session and campaign data and track site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognise unique visitors.
_ga_*
1 year 1 month 4 days
Google Analytics sets this cookie to store and count page views.
_gid
1 day
Google Analytics sets this cookie to store information on how visitors use a website while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the collected data includes the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
advanced_ads_page_impressions
1 year 1 month 4 days
Advanced Ads sets this cookie to measure the number of previous page impressions.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Cookie
Czas przechowywania
Opis
_gat
1 minute
Google Universal Analytics sets this cookie to restrain request rate and thus limit data collection on high-traffic sites.