• belem agrosimex marchew ziemniaki
  • rosafert agrosimex gleba

yara ogólna nawożenie warzywa

Seminis predazzo kalafior

basf signum schoroby rabat BeneFito

Hazera baner

pnos odmiany warzywa

yara ogólna nawożenie warzywa

Seminis predazzo kalafior

basf signum schoroby rabat BeneFito

Hazera baner

pnos odmiany warzywa

Bayer Velum Prime - baner

rizocore zaprawianie bleba biocont
Informacje z firmDroga do e-learningu w rolnictwie

Droga do e-learningu w rolnictwie

Dołączenie do ponad 12 000 użytkowników społeczności „e-Agriculture”? Zdalne studiowanie weterynarii na jednym z holenderskich uniwersytetów? A może wybór spośród kierunków lub kursów na SGGW? Rozkwit nowych technologii daje rolnikom i pasjonatom rolnictwa różne możliwości rozwoju Czy zarządzający gospodarstwem lub grupą producentów w Polsce mogą wyciągać z tej lekcji coś dla siebie?

E-learning to dobry sposób nauki dla tych, którzy lubią sami planować swoje obowiązki. Materiały przygotowywane przez ekspertów czy wykładowców są dostępne dla słuchaczy o każde porze dnia i nocy. Naukę przez internet można pogodzić z pracami w gospodarstwie. Kontakty z pasjonatami rolnictwa z różnych części świata to szansa, by każdego dnia poznawać nowe metody upraw czy zarządzania. Umożliwiają to np. fora internetowe dla rolników czy społeczność „e-Agriculture”.

Tradycja i innowacje

Brak czasu wynikający z doglądania gospodarstwa, odległość od najbliższej uczelni to tylko niektóre z przeszkód, które mogą utrudniać rolnikom poszerzanie wiedzy. Szeroka oferta zagranicznych szkół czy organizacji oraz liczne materiały e-learningowe sprawiają, że czas i dystans pomiędzy wykładowcami a studentami przestaje być problemem. Według statystyk, co trzeci student w USA zapisany jest na przynajmniej jeden kierunek on-line . Choć liczby pochodzą z uczelni o różnych profilach nauczania, pokazują w jakim kierunku może rozwijać się też edukacja rolników. Polskie szkoły wyższe także stają w wyścigu o pasjonatów rolnictwa.

W Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie metodą e-learningu prowadzonych jest kilkadziesiąt kursów oraz zajęcia dydaktyczne na wszystkich wydziałach uczelni – mówi dr inż. Krzysztof Szwejk, Rzecznik Prasowy SGGW. – Z możliwości tej korzysta od kilku do kilkunastu pracowników każdego wydziału podczas realizacji zajęć dydaktycznych. Na Wydziale Rolnictwa i Biologii tą metodą realizowany był pełny cykl studiów. Prowadzenie kursów i zajęć metodą e-learningu nie stwarza obecnie kłopotów technicznych, jednak nie jest jeszcze powszechną metodą nauczania. Studenci studiów stacjonarnych jak dotychczas preferują tradycyjną metodę uczestniczenia w zajęciach. Także dla wykładowców największą trudnością wydaje się przygotowanie atrakcyjnych materiałów, które mogą być prowadzone w formie e-learningudodaje dr inż. Krzysztof Szwejk z SGGW.

Prenumerata Warzywa 2024 - baner

Praktyka czyni mistrza

W podobnym tonie jak Krzysztof Szwejk wypowiada się Anna Sikora, Główny Konsultant Kierownik Zespołu Wsparcia Dydaktyka z firmy Kalasoft:

Obserwując klientów, którzy mogą integrować platformy e-learningowe z e-dziekanatem, zauważam, że e-learning spełnia głównie rolę pomocniczą dla zajęć prowadzonych w tradycyjny sposób. Najczęściej w formie zdalnej prowadzone są niezależne kursy otwarte lub zajęcie fakultatywnemówi Anna Sikora z Kalasoft. – Możliwości technicznych jest dostatecznie dużo i szkoły wyższe mogą wybierać spośród różnych rozwiązań. Osobną kwestią jest decyzja władz uczelni, czy inwestować w taką formę prowadzenia zajęć. Zawsze idzie to w parze z koniecznością wypracowania odpowiedniej formuły zajęć, weryfikacji prac studentów czy przygotowania atrakcyjnych materiałówpodkreśla Anna Sikora z Kalasoft, firmy będącej liderem na rynku zintegrowanych systemów klasy ERP wspomagających zarządzanie uczelniami wyższymi w Polsce. Dodaje ona również, że wyzwaniem dla uczelni i organizacji, które chcą uczyć rolników przez Internet jest również to, w jaki sposób prowadzić zajęcia praktyczne.

Studia przyszłości

Jaka przyszłość czeka e-learning w Polsce? Jeśli uczelniom uda się dopasować do przepisów, oczekiwań wykładowców, studentów i słuchaczy, może być to ciekawa forma uzupełniania wiedzy dla rolników, ale też innych grup społecznych.

Oceniam, że e-learning jeszcze przez wiele lat nie będzie tak powszechny na uczelniach, jak metody tradycyjne. Może być jednak dobrym i bardziej powszechnym rozwiązaniem np. dla kursów prowadzonych przez Uniwersytety Otwarte funkcjonujące przy uczelniachprognozuje dr inż. Krzysztof Szwejk, Rzecznik Prasowy SGGW.

Jak może wkrótce wyglądać edukacja? – E-learning rozwija się na naszych uczelniach stopniowo, jednak nie brakuje obszarów, w których szybko zyskuje na popularności. Wystarczy spojrzeć na rosnącą liczbę pracowników korzystających z e-szkoleń czy przykłady zza granicy. Nowoczesne technologie i nauka nieraz zaskakiwały nas już tempem zmian, gdy np. w ubiegłym roku jedna z zagranicznych uczelni zastąpiła wykładowcę jego hologramem. Niewykluczone, że wkrótce zaobserwujemy kolejne zmiany, które będą dotyczyć e-learningupodsumowuje Anna Sikora.

Informacje prasowe Kalasoft


ZOSTAW KOMENTARZ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu.
Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.
Proszę podać swoje imię tutaj
Proszę wpisać swój komentarz!

Polityka Prywatności

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Najpopularniejsze artykuły

Polecamy

INNE ARTYKUŁY AUTORA

ARTYKUŁY POWIĄZANE (TAG)

warzywa siarkopol nawożenie nasiona
tunele przymrozki folia

NEWSLETTER

Warzywniczy newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu WARZYWA.pl