• rosafert agrosimex gleba
  • belem agrosimex marchew ziemniaki

yara ogólna nawożenie warzywa

Seminis predazzo kalafior

basf signum schoroby rabat BeneFito

Hazera baner

pnos odmiany warzywa

yara ogólna nawożenie warzywa

Seminis predazzo kalafior

basf signum schoroby rabat BeneFito

Hazera baner

pnos odmiany warzywa

Bayer Velum Prime - baner

rizocore zaprawianie bleba biocont
AktualnościO sile małych nasion i nie tylko

O sile małych nasion i nie tylko

Doradzanie producentom warzyw przy zakupie nasion wymaga od dystrybutorów firm hodowlano-nasiennych dużej wiedzy nie tylko o odmianach, ale również o samym materiale siewnym. Dobrą okazją do zdobycia nowych informacji w tym zakresie była konferencja firmy Bayer zorganizowana 13 i 14 września w Jachrance (woj. mazowieckie) dla dystrybutorów nasion marki Nunhems.

Uczestników spotkania (fot. 1) przywitała Izabela Lagierska (fot. 2) – dyrektor sprzedaży w Polsce wraz z zespołem Nunhems Polska (fot. 3). Prelegentka oprócz zagadnienia partnerstwa w sprzedaży nasion dużo uwagi poświęciła nowej kampanii firmy Bayer – „Siła małych nasion” promującej nasiona w małym kalibrażu, których siła kiełkowania i wigor nie ustępują nasionom większym.

Fot. 2. Izabela Legierska
Fot. 3. Zespół Nunhems Polska

O szczegółach kampanii informowała również Inga Jessen (fot. 4) specjalistka z niemieckiego oddziału firmy Bayer, która przybliżyła wyniki badań dowodzących, że rozmiar nasion marchwi, a tym samym ich średnica w dużym stopniu zależą od odmiany, z siłą kiełkowania natomiast są skorelowane w stopniu nieznacznym. Nieprzydatne do uprawy są jedynie nasiona bardzo małe i bardzo duże, które oddziela się na etapie przygotowania materiału siewnego do sprzedaży. Przedstawicielka firmy Bayer przekonywała, że małe nasiona są pełnowartościowe i warto po nie sięgać choćby ze względu na ich cenę. Potwierdzeniem słów prelegentki były wyniki doświadczeń polowych prowadzonych w kilku lokalizacjach w Polsce, które zaprezentował Marcin Dąbrowski – specjalista ds. marchwi, pomidora i ogórka tunelowego firmy Bayer. Porównywano w nich liczbę roślin uzyskaną z jednego metra bieżącego redliny w przypadku nasion o różnych kalibrażach.

Fot. 4. Inga Jessen

W kolejnej prezentacji Robert Bartkowski (fot. 5) przedstawił historię i działalność firmy Marwit, specjalizującej się w produkcji niepasteryzowanych, jednodniowych soków marchwiowych. Aktualnie oferta firmy obejmuje znacznie szerszą gamę produktów m.in. soki pasteryzowane, sałatki, surówki, smoothie i zupy. Dbając o wysoką jakość i bezpieczeństwo produktów Marwit bazuje na warzywach i owocach uprawianych na własnych polach zgodnie z zasadami integrowanej produkcji o czym informował R. Bartkowski.

Fot. 5. Robert Bartkowski

Dla uczestników spotkania przygotowano tzw. stół innowacji, na którym prezentowano np. kolorowe marchwie z portfolio Nunhems i niecieknące pomidory (fot. 6).

Prenumerata Warzywa 2024 - baner
Fot. 6. Stół innowacji

Tekst i fot. Aleksandra Czerwińska-Nowak

Aleksandra Czerwińska-Nowak
Aleksandra Czerwińska-Nowak
Absolwentka wydziału Ogrodnictwa i Architektury Krajobrazu Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu. Przez cztery lata pracowała na tej uczelni jako asystent w Katedrze Warzywnictwa zajmując się tematyką technologii uprawy grzybów jadalnych i warzyw. W 2008 roku dołączyła do zespołu miesięcznika „Warzywa”. Specjalizuje się w zagadnieniach dotyczących doboru odmian warzyw ich uprawy oraz przechowywania i przygotowania do sprzedaży.

ZOSTAW KOMENTARZ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu.
Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.
Proszę podać swoje imię tutaj
Proszę wpisać swój komentarz!

Polityka Prywatności

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Najpopularniejsze artykuły

Polecamy

INNE ARTYKUŁY AUTORA

ARTYKUŁY POWIĄZANE (TAG)

warzywa siarkopol nawożenie nasiona
tunele przymrozki folia

NEWSLETTER

Warzywniczy newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu WARZYWA.pl