AktualnościO sile małych nasion i nie tylko

O sile małych nasion i nie tylko

Doradzanie producentom warzyw przy zakupie nasion wymaga od dystrybutorów firm hodowlano-nasiennych dużej wiedzy nie tylko o odmianach, ale również o samym materiale siewnym. Dobrą okazją do zdobycia nowych informacji w tym zakresie była konferencja firmy Bayer zorganizowana 13 i 14 września w Jachrance (woj. mazowieckie) dla dystrybutorów nasion marki Nunhems.

Uczestników spotkania (fot. 1) przywitała Izabela Lagierska (fot. 2) – dyrektor sprzedaży w Polsce wraz z zespołem Nunhems Polska (fot. 3). Prelegentka oprócz zagadnienia partnerstwa w sprzedaży nasion dużo uwagi poświęciła nowej kampanii firmy Bayer – „Siła małych nasion” promującej nasiona w małym kalibrażu, których siła kiełkowania i wigor nie ustępują nasionom większym.

Fot. 2. Izabela Legierska
Fot. 3. Zespół Nunhems Polska

O szczegółach kampanii informowała również Inga Jessen (fot. 4) specjalistka z niemieckiego oddziału firmy Bayer, która przybliżyła wyniki badań dowodzących, że rozmiar nasion marchwi, a tym samym ich średnica w dużym stopniu zależą od odmiany, z siłą kiełkowania natomiast są skorelowane w stopniu nieznacznym. Nieprzydatne do uprawy są jedynie nasiona bardzo małe i bardzo duże, które oddziela się na etapie przygotowania materiału siewnego do sprzedaży. Przedstawicielka firmy Bayer przekonywała, że małe nasiona są pełnowartościowe i warto po nie sięgać choćby ze względu na ich cenę. Potwierdzeniem słów prelegentki były wyniki doświadczeń polowych prowadzonych w kilku lokalizacjach w Polsce, które zaprezentował Marcin Dąbrowski – specjalista ds. marchwi, pomidora i ogórka tunelowego firmy Bayer. Porównywano w nich liczbę roślin uzyskaną z jednego metra bieżącego redliny w przypadku nasion o różnych kalibrażach.

Fot. 4. Inga Jessen

W kolejnej prezentacji Robert Bartkowski (fot. 5) przedstawił historię i działalność firmy Marwit, specjalizującej się w produkcji niepasteryzowanych, jednodniowych soków marchwiowych. Aktualnie oferta firmy obejmuje znacznie szerszą gamę produktów m.in. soki pasteryzowane, sałatki, surówki, smoothie i zupy. Dbając o wysoką jakość i bezpieczeństwo produktów Marwit bazuje na warzywach i owocach uprawianych na własnych polach zgodnie z zasadami integrowanej produkcji o czym informował R. Bartkowski.

Fot. 5. Robert Bartkowski

Dla uczestników spotkania przygotowano tzw. stół innowacji, na którym prezentowano np. kolorowe marchwie z portfolio Nunhems i niecieknące pomidory (fot. 6).

Prenumerata Warzywa 2024 - baner
Fot. 6. Stół innowacji

Tekst i fot. Aleksandra Czerwińska-Nowak

Aleksandra Czerwińska-Nowak
Aleksandra Czerwińska-Nowak
Absolwentka wydziału Ogrodnictwa i Architektury Krajobrazu Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu. Przez cztery lata pracowała na tej uczelni jako asystent w Katedrze Warzywnictwa zajmując się tematyką technologii uprawy grzybów jadalnych i warzyw. W 2008 roku dołączyła do zespołu miesięcznika „Warzywa”. Specjalizuje się w zagadnieniach dotyczących doboru odmian warzyw ich uprawy oraz przechowywania i przygotowania do sprzedaży.

ZOSTAW KOMENTARZ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu.
Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.
Proszę podać swoje imię tutaj
Proszę wpisać swój komentarz!

Polityka Prywatności

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Najpopularniejsze artykuły

Polecamy

INNE ARTYKUŁY AUTORA

ARTYKUŁY POWIĄZANE (TAG)

NEWSLETTER

Warzywniczy newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu WARZYWA.pl

[newsletter_signup_form id=1]