• rosafert agrosimex gleba
  • belem agrosimex marchew ziemniaki

yara ogólna nawożenie warzywa

Seminis predazzo kalafior

basf signum schoroby rabat BeneFito

Hazera baner

pnos odmiany warzywa

yara ogólna nawożenie warzywa

Seminis predazzo kalafior

basf signum schoroby rabat BeneFito

Hazera baner

pnos odmiany warzywa

Bayer Velum Prime - baner

rizocore zaprawianie bleba biocont
Aktualności76% Europejczyków zwraca uwagę na kraj pochodzenia warzyw i owoców

76% Europejczyków zwraca uwagę na kraj pochodzenia warzyw i owoców

Firma FruitVegetablesEUROPE przedstawiła wyniki drugiego badania CuTE przeprowadzonego w ramach programu promocyjnego CuTE-Kultywowanie Smaku Europy. Jest to pierwszy raport, który został opracowany po to, aby uzyskać więcej informacji na temat zwyczajów konsumpcyjnych obywateli Europy.

Pierwsza ankieta została przeprowadzona w 2019 roku i dotarła do 1000 osób w każdym z pięciu badanych krajów UE (Francja, Niemcy, Grecja, Polska i Hiszpania), ze szczególnym uwzględnieniem młodych rodziców. Wyniki za rok 2020 odpowiadają realizacji drugiego roku programu i stanowią etap pośredni do przeprowadzenia studium końcowego, które zostanie opublikowane pod koniec 2021 roku.

W danych uzyskanych za rok 2020 odnotowano wzrost spożycia owoców i warzyw przy zachowaniu kryteriów zakupowych z 2019 roku. Pochodzenie produktów było czwartym najbardziej cenionym kryterium zakupu. Jako główne powody wymieniano wspieranie lokalnych producentów (32%) oraz zaufanie do europejskiej metody produkcji (21%).

Coraz większe znaczenie ma „pochodzenie europejskie”
Pochodzenie produktu pozostaje ważnym kryterium zakupu (niezależnie od tego, czy będzie to lokalne, krajowe czy europejskie) dla 1 na 4 konsumentów dokonujących zakupów. Zrównoważenie środowiskowe nie wydaje się kryterium priorytetowym, podobnie jak fakt, że produkty pochodzą z upraw polowych, a nie ze szklarni.

 „Pochodzenie europejskie” jest istotne przy zakupie owoców i warzyw, ponieważ znaczenie tego kryterium wzrosło z 73% w 2019 r. do 76% w zeszłym roku.

Prenumerata Warzywa 2024 - baner

Poprawiło się postrzeganie produktów uprawianych w szklarniach. W ciągu ostatniego roku percepcja produktów pochodzących z upraw szklarniowych uległa poprawie, za sprawą docierających do konsumentów informacji na temat ich bezpieczeństwa, walorów zdrowotnych i przystępnej ceny. Wzrosło zaufanie do europejskich metod produkcji rolnej, a także do produktów rolnych uprawianych w szklarniach.

Ponadto badanie podkreśla, że ​​ludzie spożywają owoce częściej niż warzywa. 62% populacji je codziennie owoce, a 57% je warzywa każdego dnia, co stanowi poprawę w porównaniu z poprzednim rokiem, kiedy to liczby wyniosły odpowiednio 57% i 49%.

Kryteria zakupu owoców i warzyw w pięciu badanych krajach w 2020 r. nie zmieniły się w porównaniu do 2019 r. Nadal najważniejszymi kryteriami są: jakość produktu (57%), cena (38%) i sezonowość (33%). 

źródło

www.cutesolar.es


ZOSTAW KOMENTARZ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu.
Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.
Proszę podać swoje imię tutaj
Proszę wpisać swój komentarz!

Polityka Prywatności

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Najpopularniejsze artykuły

Polecamy

INNE ARTYKUŁY AUTORA

ARTYKUŁY POWIĄZANE (TAG)

warzywa siarkopol nawożenie nasiona
tunele przymrozki folia

NEWSLETTER

Warzywniczy newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu WARZYWA.pl