Stowarzyszenie Producentów Pomidorów i Ogórków Pod Osłonami rozpoczęło w kwietniu kampanię promującą polskie pomidory. Główną ideą projektu jest podniesienie poziomu zaufania do krajowych producentów tego warzywa, uświadomienie konsumentów o rodzajach uprawianych pomidorów w Polsce (luz, na gronie, malinowy, koktajlowy, paprykowy), o całorocznej dostępności pomidorów polskich na rynku, o korzyściach płynących z zakupu polskich pomidorów nad importowanymi oraz ogólne pogłębienie wiedzy konsumentów w zakresie dobroczynnych skutków spożywania pomidorów.
Kampania ma uświadomić konsumentom fakt, że pomidor jest warzywem smacznym, zdrowym, dostępnym, a jednocześnie przystępnym cenowo. Bardzo mocny akcent podczas kampanii będzie kładziony na miejsce pochodzenia (uprawy) pomidora. – W ten sposób chcemy podkreślić, że nasze rodzime pomidory są nie mają wytrąconych walorów odżywczych (tak jak importowane) ponieważ są sprzedawane naturalnie dojrzałe – informuje Stowarzyszenie.
Kampania ma przybliżyć popularność pomidorów oraz ich szerokie zastosowanie. Pomidor spożywany jest w formie surowej, gotowanej, pieczonej, marynowany, kiszony czy suszony. Robi się z niego przeciery, koncentraty, sosy czy soki. Niewiele jest warzyw czy owoców o tak dużym spektrum zastosowania, dlatego jego rola w diecie człowieka jest niebagatelna.
Powszechne postrzeganie pomidora jako warzywa o bardzo dużym spożyciu przez konsumentów niekoniecznie pokrywa się z rzeczywistością. Okazuje się bowiem, że nadal jest ono niedoceniane w diecie wielu krajów europejskich. Pomimo że są jednym z najczęściej uprawianych warzyw w Europie, poziom ich spożycia pozostawia wiele do życzenia.
Dlatego konieczne jest uświadamianie konsumentów o kluczowej roli pomidorów w ich codziennej diecie.
Sercem kampanii jest strona internetowa www.polskipomidor.pl, na której znajdą się wszystkie najważniejsze informacje. Oprócz tego zaplanowano szereg działań w Internecie takich jak: kampania reklamowa w sieci o zasięgu krajowym (onet, wp, iBillboard, Youtube), reklama na portalach społecznościowych Facebook, Twitter, Instagram, akwizycja internetowa Brand24 oraz w prasie kobiecej i w magazynach specjalistycznych z branży hotelarskiej.
Równolegle ruszy projekt „Hotelowy powitalny poczęstunek owocowo-warzywny” skierowany do decydentów z branży HoReCa, którego zadaniem jest wprowadzenie nowej, dobrej praktyki branżowej polegającej na wypromowaniu wśród hotelarzy nowego standardu powitania gości hotelowych. Standard ten będzie polegał na ułożeniu odpowiedniej kompozycji z owoców i warzyw (w tym pomidora), która będzie znajdowała się w pokoju hotelowym. Ich doskonałe walory smakowe przekładają się na pozytywny wizerunek rynku krajowego, co będzie zachęcało do zakupów również po powrocie do domu. Oprócz tego zostanie wydana elegancka broszura promocyjna, w której przedstawione zostaną przykładowe kompozycje dla gości z uwzględnieniem ich sezonowej dostępności oraz korzyści dla hotelarzy z takiej formy powitania gości.
Kampania trwała będzie do października 2017 r.
Źródło: materiały Stowarzyszenia Producentów Pomidorów i Ogórków Pod Osłonami
Świetna inicjatywa! Nareszcie. Polskie pomidory są smaczniejsze niż te zagraniczne i konsumenci powinni się o tym dowiedzieć, gdyż nie wszyscy zdają sobie z tego sprawę.