Sprzedaż świeżych i przetworzonych warzyw najczęściej kojarzyć może się z bezpośrednim kontaktem z klientem lub dystrybucją dzięki dużym sieciom handlowym. Każda z wymienionych opcji wiąże się z pewnymi ograniczeniami. Podobnie jak natura nie znosi próżni, tak rynek bardzo szybko znajduje rozwiązania wypełniające nisze. Jaką odpowiedź dla producentów żywności oferuje obecnie?
Bezpośredni kontakt z klientem niesie za sobą szereg zalet, takich jak pewność, że oferowany produkt trafia do konsumenta szybko i w najlepszej jakości. Oczywiście takie rozwiązanie zakłada, że producent lub odbiorca ma możliwość wygospodarowania czasu nie tylko na przeprowadzenie transakcji, ale również dowóz towaru. W przypadku dużych sieci handlowych problemem mogą być narzucane marże, nieuczciwe praktyki, o których informował UOKiK, a także brak możliwości negocjowania kontraktu w wielu przypadkach.
Natomiast połączenie zalet bezpośredniej sprzedaży i dystrybucji już nie do największych sieci handlowych, ale wprost pod drzwi konsumenta zaczynają oferować największe firmy przewozowe.
Market Świeżości DPD
Firma DPD zapewnia na swojej stronie, że oferuje bezpieczny transport żywności w kontrolowanej temperaturze od 0°C do 4°C. – Nasza ekspresowa dostawa gwarantuje, że paczka dotrze do klienta maksymalnie następnego dnia roboczego. Jesteśmy gotowi dostarczać żywność na najwyższym poziomie – potwierdzają to posiadane przez nas certyfikaty ATP oraz SANEPID – informuje firma DPD.
Lista lokalnych partnerów jest długa, jednak na stronie firmy istnieje możliwość zgłoszenia kolejnych producentów do programu, wystarczy wpisać ich dane w formularzu zgłoszeniowym oferty DPD Food. Obecnie na liście znajdują się znani producenci przetworów i kiszonek (iSLOIKI.pl, Kiszone Specjały, Mazurskie Grzybki). Znajdziemy na niej również firmy oferujące świeże i suszone warzywa (Lokalny Rolnik, czy Lokalni Naturalni).
Źródło: DPD