Sprzedaż zagraniczna wzrosła o pięć procent w porównaniu do 2019 roku. W szczególności w krajach: Niemcy (+ 12 procent) i Wielka Brytania (+ 10 procent) kupiły więcej holenderskiej papryki. Ale sprzedaż w takich krajach jak Polska i Irlandia również wypadła dobrze – informuje Wilco van den Berg z Groenten Fruit Huis na LinkedIn.
Krajowa sprzedaż holenderskiej papryki również wzrosła. Supermarkety w Holandii sprzedały o 18 procent więcej niż roku poprzednim. Z drugiej strony, ze względu na kryzys restauracje i firmy cateringowe przetwarzały mniej papryki. Ze względu na wysokie koszty transportu i mniejszą liczbę lotów eksport do odległych miejsc znacznie spadł. Na przykład w 2020 r. eksport do USA zmniejszył się o połowę. W rezultacie kraj ten spadł na liście odbiorców tego warzywa z 4. miejsca w 2019 roku na pozycję 9 w ubiegłym roku.


Sprzedaż holenderskiej papryki w Japonii spadła o jedną trzecią.
Źródło: GroentenFruit Huis na podstawie danych z KCB i IRI