reklama
reklama
yara ogólna nawożenie warzywa
reklama
nds deszczownia nawaadnianie
reklama
baner neudosan
reklama
baner UPL
reklama
reklama
yara ogólna nawożenie warzywa
reklama
nds deszczownia nawaadnianie
reklama
baner neudosan
reklama
baner UPL
reklama
reklama
RhizoVITAL
reklama
octavo marchew nasiona
Strona głównaAktualnościNEPG: Rynek ziemniaków w Europie 2020

NEPG: Rynek ziemniaków w Europie 2020

Zbiory ziemniaków dla pięciu najważniejszych krajów producenckich w UE: Niemiec, Francji, Wielkiej Brytanii, Belgii i Holandii w 2020 r. szacuje się na 27,9 mln ton, jest to spowodowane zwiększeniem obszaru uprawy o 1,4% w porównaniu z ubiegłym rokiem.

Jak podaje Stowarzyszenie Północno-Zachodnich Europejskich Producentów Ziemniaków (NEPG) zbiory ziemniaków w bieżącym sezonie nie są tak wysokie, jak występowały one w 2017 r. – wówczas wynosiły 29,6 mln. W Niemczech, obszar upraw został powiększony o 2%, a produkcja ziemniaków konsumpcyjnych mogła wzrosnąć o 7% (najsilniej ze wszystkich krajów NEPG).

reklama
Baner PORW 2025

Główną przyczyną obecnych problemów jest kryzys związany z COVID-19 z blokadami i niższym popytem na produkty ziemniaczane na rynku gastronomicznym na całym świecie. Choć z jednej strony popyt detalisty na produkty ziemniaczane wzrósł, nie wystarczyło to do zrekompensowania utraconego popytu ze strony branży hotelarskiej, restauracyjnej i gastronomicznej.

Obecnie nie ma równowagi między podażą a popytem. To również określi bieżące ceny ziemniaków w wolnym obrocie i dalsze zmiany cen. Warto podkreślić, iż rzeczywisty popyt na ziemniaki ze strony zakładów przetwórczych ponownie wzrósł, jednak nie na tym samym poziomie, co przed kryzysem Koronawirusa. Ponadto, przetwórnie dysponują już wystarczającą ilością mrożonych frytek w chłodnych sklepach oraz zakontraktowanych już ziemniaków i nie potrzebują dodatkowego wolnego surowca przemysłowego. NEPG spodziewa się, że niskie ceny ziemniaków pozostaną na dużo niższym poziomie przynajmniej do końca roku, a być może nawet dłużej. Nieco lepiej sytuacja wygląda na rynku ziemniaków stołowych – zwłaszcza w marketingu bezpośrednim.

Źródło: NEPG, materiały prasowe

reklama
reklama
PNOS baner

ZOSTAW KOMENTARZ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu.
Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.
Proszę podać swoje imię tutaj
Proszę wpisać swój komentarz!

Polityka Prywatności

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI
reklama
Baner KUPS
Najpopularniejsze artykuły
Polecamy
INNE ARTYKUŁY AUTORA
ARTYKUŁY POWIĄZANE (TAG)

NEWSLETTER

Warzywniczy newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu WARZYWA.pl

[newsletter_signup_form id=1]