reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Strona głównaAktualnościNiemal 14 ton cebuli z Rosji - próbowali ukryć kraj pochodzenia. Kto...

Niemal 14 ton cebuli z Rosji – próbowali ukryć kraj pochodzenia. Kto płaci rachunek?

Nieuczciwi sprzedawcy próbują wykorzystać okazję i wprowadzić na rynek towar (niemal 14 ton cebuli), który prawdopodobnie figurowałby niebawem jako produkt polski.

Alarm w Warszawie. Niemal 14 ton cebuli z Rosji

Sytuacja, która uwypukla problemy z importem warzyw, kolejny raz rozegrała się na granicy Polski. Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych w Warszawie ponownie musiała interweniować. O czym konkretnie mowa? Na rynek w Polsce usiłowano wprowadzić niemal 14 ton cebuli. Co ciekawe, towar pochodził ze wschodu, tym razem z Rosji.

reklama

Jaki był powód? Brak kraju pochodzenia. Trzeba to powiedzieć wprost – to nie tylko kuriozalny incydent, ale przede wszystkim poważne naruszenie standardów, które budzi niemałe wątpliwości. Niejednokrotnie krajowi producenci musieli bowiem zmagać się z fałszowaniem kraju pochodzenia.

Nie pierwszy incydent w 2025 roku

Niestety, incydent z rosyjską cebulą nie jest odosobnionym przypadkiem w bieżącym roku. Na rynek w Polsce już niejednokrotnie usiłowano wprowadzić towar z Rosji, który nie spełniał norm jakościowych. Często, co równie alarmujące, nie posiadał odpowiednich oznaczeń.

Powtarzająca się praktyka to poważny problem. Każda taka próba to potencjalne zagrożenie dla konsumentów i wyzwanie dla uczciwych, polskich plantatorów warzyw.

Kto płaci rachunek?

Proceder wprowadzania na lokalny rynek produktów, które nie posiadają odpowiednich oznaczeń czy nie spełniają norm, pozostaje niezwykle groźny i powinien spotkać się z ostrą krytyką. Mówiąc wprost, incydent to rażące naruszenie zasad uczciwej konkurencji, na czym tracą konsumenci i rolnicy.

Krajowi producenci, którzy prowadzą gospodarstwa zgodnie z obowiązującymi restrykcjami i normami, ponoszą bowiem znaczące koszty. Tymczasem, nieuczciwi sprzedawcy próbują wykorzystać okazję i wprowadzić na rynek towar, który prawdopodobnie figurowałby niebawem jako produkt polski. Zarazem, zyskując znaczącą przewagę. Przypomnijmy, widzieliśmy to już nie raz.

reklama

ZOSTAW KOMENTARZ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu.
Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.
Proszę podać swoje imię tutaj
Proszę wpisać swój komentarz!

Polityka Prywatności

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI
Najpopularniejsze artykuły
Polecamy
INNE ARTYKUŁY AUTORA
ARTYKUŁY POWIĄZANE (TAG)

NEWSLETTER

Warzywniczy newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu WARZYWA.pl

[newsletter_signup_form id=1]