• rosafert agrosimex gleba
  • belem agrosimex marchew ziemniaki

yara ogólna nawożenie warzywa

Seminis predazzo brokuł kalafior

basf signum schoroby rabat BeneFito

Hazera baner

pnos odmiany warzywa

yara ogólna nawożenie warzywa

Seminis predazzo brokuł kalafior

basf signum schoroby rabat BeneFito

Hazera baner

pnos odmiany warzywa

Bayer Velum Prime - baner

rizocore zaprawianie bleba biocont
AktualnościCeny dóbr i usług konsumpcyjnych rosną najszybciej od 20 lat

Ceny dóbr i usług konsumpcyjnych rosną najszybciej od 20 lat

Obserwujemy rynek i wręcz nie dowierzamy temu co się dzieje dookoła. Inflacja mocno odbija się czkawką. Narzekamy na wysokie ceny, w które we wrześniu były średnio o niemal 6 proc. wyższe niż rok wcześniej (inflacja CPI). Tymczasem inflacja w Polsce mocno przyspiesza nie tylko w wariancie konsumenckim, ale i producenckim. We wrześniu dynamika cen u producentów po raz pierwszy w 21. wieku przekroczyła 10 procent rocznie. 

Według najnowszych danych GUS inflacja producencka sięga aż 10,2 proc.

Największy wzrost odnotowano w górnictwie i wydobywaniu, a w sektorze przemysłowym w powiązanej z górnictwem produkcji koksu i produktów rafinacji ropy naftowej. Tam mieliśmy we wrześniu skok cen o 68,6 proc. rok do roku.

Nieco wolniej – ale nadal bardzo szybko – rosły ceny u producentów metali (o 42,6 proc.), wyrobów z drewna (18 proc.) i chemikaliów (niemal 15 proc. rok do roku). Lekko powyżej średniej rosły też ceny wyrobów z papieru (o 10,4 proc.). Wyroby z metali zdrożały o 10,1 proc., a wyroby z gumy i tworzyw sztucznych (o 9,6 proc.).

Drożeje wszystko.

Prenumerata Warzywa 2024 - baner

Ciekawostką jest to że, ceny producentów przemysłowych rosną szybciej niż sama produkcja przemysłowa. Środowy raport GUS wskazał na niemal 9-procentowy wzrost produkcji we wrześniu w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku – wylicza GUS.

Rosnące ceny produkcji sprzedanej przemysłu to w dużej mierze efekt rosnących na rynkach międzynarodowych cen surowców, jednak w warunkach silnego popytu przerzucane są one na odbiorców, a finalnie znajdą one odzwierciedlenie w wyższych cenach konsumenta – uważają ekonomiści Millennium.

Źródło: 300gospodarska.pl, money.pl, Bankier.pl, GUS

 


ZOSTAW KOMENTARZ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu.
Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.
Proszę podać swoje imię tutaj
Proszę wpisać swój komentarz!

Polityka Prywatności

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Najpopularniejsze artykuły

Polecamy

INNE ARTYKUŁY AUTORA

ARTYKUŁY POWIĄZANE (TAG)

warzywa siarkopol nawożenie nasiona
tunele przymrozki folia

NEWSLETTER

Warzywniczy newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu WARZYWA.pl