Advertisement

Konferencja pomidorowa w Pabianicach

Tematem przewodnim konferencji pomidorowej zorganizowanej w Pabianicach przez firmę Bayer, właściciela marki De Ruiter, był smak pomidora. To ta cecha, charakteryzująca „Malinowego Króla”, czyli odmianę Tomimaru Muchoo F1, umożliwiła powstanie rynku pomidora malinowego w Polsce, i to właśnie na smak stawia marka De Ruiter w swoich programach hodowlanych. Współorganizatorem konferencji malinowej była Grupa Mularski – dostawca rozsad warzyw szklarniowych oraz firma Signify – właściciel marki Philips dostarczającej oświetlenie szklarniowe.

O smaku pomidorów oraz o tym, co odpowiada za jego percepcję opowiadała Anna Wojciechowska z firmy Bayer. Prelegentka zaznaczała, że smak to cecha złożona i odczuwana bardzo subiektywnie. Odpowiadają za niego cukry, kwasy, substancje lotne oraz umami.

Dr Katarzyna Tykarska-Duchovska zaprezentowała dwie nowe propozycje odmianowe marki De Ruiter: DRTG4801 F1 i DRTG4821 F1, w których dzięki pracom hodowlanym udało się utrzymać smak na dobrym poziomie, co zostało ustalone dzięki niezależnym testom smakowym oraz ograniczyć występowanie problemów jakościowych na owocach. DRTG4801 – to odmiana tworząca błyszczące, wyrównane owoce o ciemnomalinowym miąższu. Rośliny o dość silnym, ale zbalansowanym wzroście równomiernie wiążą owoce przez cały okres wegetacji. Odmiana DRTG4821 F1 bardzo dobrze wiąże owoce na pierwszych gronach i utrzymuje tę cechę przez resztę sezonu. Rośliny są silne, zbalansowane i, co istotne, wykazują odporność na mączniaka prawdziwego. Owoce są duże, wyrównane, o nieco mniejszej szypułce w porównaniu z odmianą DRTG4801 F1.

 

Dr Katarzyna Tykarska-Duchovska
Anna Wojciechowska

Maciej Król reprezentujący firmę Signify przybliżył zmiany w technologii doświetlania wegetacyjnego upraw szklarniowych na przestrzeni ostatnich 12 lat. Zaprezentował porównanie systemów HPS, hybrydowego i LED oraz odpowiedział na pytanie czy warto już teraz inwestować w doświetlanie upraw diodami.

Tematem wystąpienia Anny Kamionki-Janus reprezentującej Grupę Mularski były wysokie standardy higieniczne przestrzegane podczas produkcji rozsad warzyw.

Tekst i fot. Aleksandra Czerwińska-Nowak

Więcej informacji z tego wydarzenia przeczytają Państwo w kolejnych wydaniach czasopisma “Szklarnie Tunele Osłony“. Zapraszamy do prenumeraty w naszym sklepie internetowym: www.plantpress.pl

lub kliknij w poniższy obrazek:

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu.
Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.
Wpisz swoje imię
Wpisz treść komentarza

Polityka Prywatności