AktualnościKonferencja pomidorowa w Pabianicach

Konferencja pomidorowa w Pabianicach

Tematem przewodnim konferencji pomidorowej zorganizowanej w Pabianicach przez firmę Bayer, właściciela marki De Ruiter, był smak pomidora. To ta cecha, charakteryzująca „Malinowego Króla”, czyli odmianę Tomimaru Muchoo F1, umożliwiła powstanie rynku pomidora malinowego w Polsce, i to właśnie na smak stawia marka De Ruiter w swoich programach hodowlanych. Współorganizatorem konferencji malinowej była Grupa Mularski – dostawca rozsad warzyw szklarniowych oraz firma Signify – właściciel marki Philips dostarczającej oświetlenie szklarniowe.

O smaku pomidorów oraz o tym, co odpowiada za jego percepcję opowiadała Anna Wojciechowska z firmy Bayer. Prelegentka zaznaczała, że smak to cecha złożona i odczuwana bardzo subiektywnie. Odpowiadają za niego cukry, kwasy, substancje lotne oraz umami.

Dr Katarzyna Tykarska-Duchovska zaprezentowała dwie nowe propozycje odmianowe marki De Ruiter: DRTG4801 F1 i DRTG4821 F1, w których dzięki pracom hodowlanym udało się utrzymać smak na dobrym poziomie, co zostało ustalone dzięki niezależnym testom smakowym oraz ograniczyć występowanie problemów jakościowych na owocach. DRTG4801 – to odmiana tworząca błyszczące, wyrównane owoce o ciemnomalinowym miąższu. Rośliny o dość silnym, ale zbalansowanym wzroście równomiernie wiążą owoce przez cały okres wegetacji. Odmiana DRTG4821 F1 bardzo dobrze wiąże owoce na pierwszych gronach i utrzymuje tę cechę przez resztę sezonu. Rośliny są silne, zbalansowane i, co istotne, wykazują odporność na mączniaka prawdziwego. Owoce są duże, wyrównane, o nieco mniejszej szypułce w porównaniu z odmianą DRTG4801 F1.

 

Dr Katarzyna Tykarska-Duchovska
Anna Wojciechowska

Maciej Król reprezentujący firmę Signify przybliżył zmiany w technologii doświetlania wegetacyjnego upraw szklarniowych na przestrzeni ostatnich 12 lat. Zaprezentował porównanie systemów HPS, hybrydowego i LED oraz odpowiedział na pytanie czy warto już teraz inwestować w doświetlanie upraw diodami.

Tematem wystąpienia Anny Kamionki-Janus reprezentującej Grupę Mularski były wysokie standardy higieniczne przestrzegane podczas produkcji rozsad warzyw.

Prenumerata Warzywa 2024 - baner

Tekst i fot. Aleksandra Czerwińska-Nowak

Więcej informacji z tego wydarzenia przeczytają Państwo w kolejnych wydaniach czasopisma “Szklarnie Tunele Osłony“. Zapraszamy do prenumeraty w naszym sklepie internetowym: www.plantpress.pl

lub kliknij w poniższy obrazek:

 

Aleksandra Czerwińska-Nowak
Aleksandra Czerwińska-Nowak
Absolwentka wydziału Ogrodnictwa i Architektury Krajobrazu Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu. Przez cztery lata pracowała na tej uczelni jako asystent w Katedrze Warzywnictwa zajmując się tematyką technologii uprawy grzybów jadalnych i warzyw. W 2008 roku dołączyła do zespołu miesięcznika „Warzywa”. Specjalizuje się w zagadnieniach dotyczących doboru odmian warzyw ich uprawy oraz przechowywania i przygotowania do sprzedaży.

ZOSTAW KOMENTARZ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu.
Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.
Proszę podać swoje imię tutaj
Proszę wpisać swój komentarz!

Polityka Prywatności

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Najpopularniejsze artykuły

Polecamy

INNE ARTYKUŁY AUTORA

ARTYKUŁY POWIĄZANE (TAG)

warzywa siarkopol nawożenie nasiona
tunele przymrozki folia

NEWSLETTER

Warzywniczy newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu WARZYWA.pl