• rosafert agrosimex gleba
  • belem agrosimex marchew ziemniaki

yara ogólna nawożenie warzywa

Seminis predazzo kalafior

basf signum schoroby rabat BeneFito

Hazera baner

pnos odmiany warzywa

yara ogólna nawożenie warzywa

Seminis predazzo kalafior

basf signum schoroby rabat BeneFito

Hazera baner

pnos odmiany warzywa

Bayer Velum Prime - baner

rizocore zaprawianie bleba biocont
AktualnościKierunek: produkcja ekologiczna

Kierunek: produkcja ekologiczna

W ramach Eko-Akademii Amplusa 2020 w siedzibie firmy, w miejscowości Prandocin-Iły 25 stycznia odbyła się konferencja pt. „Uwarunkowania ekologicznej produkcji świeżych warzyw i truskawek”. Organizatorem spotkania był Amplus, a partnerami AgroSmatLab i Podkarpacka Izba Rolnictwa Ekologicznego. Wydarzenie spotkało się z dużym zainteresowaniem producentów.

Magdalena Sotwin-Rychlak, wiceprezes zarządu Amplus przedstawiła główne założenia i kierunki rozwoju obecnie już 27-letniej firmy, która powstała z niewielkiego skupu owoców i warzyw. Aktualnie zajmuje czołową pozycję wśród europejskich producentów, dostawców świeżych owoców i warzyw. Firma zajmuje się także przetwórstwem, rozwijając ten obszar działalności. Obecnie Amplus współpracuje z prawie 2000 producentami z całego świata, realizuje od 200 do 300 dostaw w tygodniu. Obiekty przedsiębiorstwa zajmują łączną powierzchnię ponad 40 000 m kwadratowych. Firma posiada jedną z najnowocześniejszych w Europie bazę przechowalniczo-chłodniczą (17 chłodni, każda z nich o pojemności 1000 ton).

Magdalena Sotwin-Rychlak, wiceprezes zarządu Amplus zaprezentowała firmę

Zorganizowaliśmy konferencję ekologiczną, ponieważ ta tematyka jest obecnie szczególnie ważna, rośnie zainteresowanie żywnością ekologiczną. W tym sektorze produkcji jest potencjał, który warto rozwinąć. Na świecie, liderami, zarówno w produkcji jaki i konsumpcji ekożywności są USA, a w Europie: Włochy, Francja i Niemcy. W Polsce rynek ten silnie się rozwija. Konsumenci wiedzą coraz więcej na temat produktów spożywczych, ich jakości, bezpieczeństwa zdrowotnego; czytają etykiety; sprawdzają skład produktu. Poszukują żywności, która nie zawiera np. ulepszaczy, konserwantów. Konsumenci są coraz bardziej świadomi wartości zdrowotnej produktu. Wierzymy, że uda nam się rozwinąć potencjał drzemiący w sektorze ekoproduktów w Polsce – mówiła M. Sotwin-Rychlak.

Tadeusz Kozera, kierownik ds. technologii produkcji Amplus podkreślił, że żyjemy w czasach, w których produkcja żywności, jej sprzedaż i konsumpcja stały się wyrazem wyznawanej ideologii. Wzrasta świadomość dotycząca żywności, jej składu, kraju pochodzenia, wartości prozdrowotnych, zawartości składników odżywczych. Cena nie koniecznie jest wyznacznikiem decydującym o tym dlaczego sięgamy po dany produkt znajdujący się na półce sklepowej.

Tadeusz Kozera, kierownik ds. technologii produkcji Amplus mówił o trendzie wzrostowym na rynku ekoproduktów w Polsce

Dane z badania dotyczącego zwyczajów zakupowych i żywieniowych konsumentów wskazują, że aż 40% ankietowanych deklaruje, że przynajmniej raz w tygodniu kupuje tzw. „zdrową żywność”. Najpopularniejszym przejawem dbania o zdrowy styl życia jest jedzenie warzyw i owoców. Statystyki wskazują również, że Polacy coraz częściej wybierają żywność ekologiczną, wzrasta liczba sklepów specjalistycznych, w sieciach pojawiają się specjalnie wyznaczone miejsca dla ekożywności, zwiększa się oferta produktów z certyfikatem. Trend ekologiczny, który bardzo silnie rozwinięty jest w krajach Europy zachodniej, coraz intensywniej rozwija się także na naszym rodzimym gruncie. W ostatnich siedmiu latach aż trzykrotnie wzrosła w Polsce wartość rynku „eko”.

Prenumerata Warzywa 2024 - baner

Więcej informacji z konferencji wkrótce na łamach naszych czasopism.

Tekst i fot. Joanna Klepacz-Baniak

W ramach konferencji obecne były także firmy z sektora ogrodnictwa, które prezentowały swoją ofertę.

Joanna Klepacz-Baniak
Joanna Klepacz-Baniak
Absolwentka Wydziału Ogrodniczego Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie. Pracę doktorską z zakresu pszczelarstwa obroniła w 2006 r. Prowadzi kursy i szkolenia dotyczące bazy pożytkowej pszczół, produktów pszczelich i zapylania. Od maja 2011 r. pracuje w wydawnictwie Plantpress. Jest redaktor naczelną"Hasła Ogrodniczego".

ZOSTAW KOMENTARZ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu.
Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.
Proszę podać swoje imię tutaj
Proszę wpisać swój komentarz!

Polityka Prywatności

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Najpopularniejsze artykuły

Polecamy

INNE ARTYKUŁY AUTORA

ARTYKUŁY POWIĄZANE (TAG)

warzywa siarkopol nawożenie nasiona
tunele przymrozki folia

NEWSLETTER

Warzywniczy newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu WARZYWA.pl