Rezygnacja z opakowań plastikowych – nowy trend w handlu warzywami

Jak informuje brytyjski Mirror, sieć handlowa Tesco, która wycofała się z polskiego rynku, ale nadal działa w innych krajach, m.in. w rodzimej Wielkiej Brytanii planuje znaczne ograniczenie sprzedaży warzyw w opakowaniach plastikowych, na rzecz tych sprzedawanych luzem.

Sieć supermarketów chce usunąć wszystkie plastikowe opakowania z do 2025 roku. W tym celu motywuje dostawców, aby dostarczali warzywa luzem albo w opakowaniach nadających się do recyklingu lub kompostowania.

Tesco dąży również do rozszerzania oferty produktów, którymi klienci mogą uzupełniać przyniesione do sklepu własne pojemniki.

Decyzja Tesco jest częścią szerszej kampanii supermarketów mającej na celu sprzedaż większości świeżych owoców i warzyw luzem , a nie w plastikowych opakowaniach, aby chronić środowisko.

Według organizacji pozarządowej WRAP działającej na rzecz klimatu działająca na całym świecie aż 80% owoców i warzyw można sprzedawać bez opakowania. Szacuje się, że ograniczenie stosowania opakowań foliowych do tego poziomy pozwoli zaoszczędzić ponad 21 500 ton plastiku wyrzucanego co roku do kosza.

źródło www.mirror.co.uk

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu.
Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.
Wpisz swoje imię
Wpisz treść komentarza

Polityka Prywatności