40 proc. udziału w rynku. Skąd taki sukces dyskontów?

Biedronka

Dyskonty zawłaszczają sporą część rynku, która do tej pory należała głównie do sklepów małoformatowych, zaczynają także skutecznie przechwytywać udziały hipermarketów. Ta tendencja będzie się utrzymywać, a jej skutki są już mocno zauważalne.

Jak wynika z danych firmy Nielsen za III kw. 2021 r. dyskonty odpowiadały za 39,8 proc. sprzedaży w Polsce, zaś udział małoformatowego kanału dystrybucji wyniósł ok. 38,6 proc.

W Polsce sieci dyskontowe to Biedronka, Lidl, Netto, Aldi – to one wyprzedziły pod względem udziału w rynku małe i średnie sklepy spożywcze.

Sukces dyskontów jest prosty. Klienci szukają niskich cen, dla wygody i bezpieczeństwa  wybierają jedno miejsce, w którym mogą zrobić zakupy.

Według prognoz ekspertów firmy GFK, na koniec tego roku udziały dyskontów przekroczą w polskim rynku detalicznym 40 proc.

Zauważamy, że coraz częściej te obiekty handlowe otwierają się w mniejszych miejscowościach i na wsiach, co w przyszłości zwiększy udział w rynku.

źródło: wiadomoscihanldowe.pl

ARTYKUŁY POWIĄZANE

None found

ZOSTAW KOMENTARZ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu.
Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.
Wpisz swoje imię
Wpisz treść komentarza

Polityka Prywatności