Dyskonty zawłaszczają sporą część rynku, która do tej pory należała głównie do sklepów małoformatowych, zaczynają także skutecznie przechwytywać udziały hipermarketów. Ta tendencja będzie się utrzymywać, a jej skutki są już mocno zauważalne.
Jak wynika z danych firmy Nielsen za III kw. 2021 r. dyskonty odpowiadały za 39,8 proc. sprzedaży w Polsce, zaś udział małoformatowego kanału dystrybucji wyniósł ok. 38,6 proc.
W Polsce sieci dyskontowe to Biedronka, Lidl, Netto, Aldi – to one wyprzedziły pod względem udziału w rynku małe i średnie sklepy spożywcze.
Sukces dyskontów jest prosty. Klienci szukają niskich cen, dla wygody i bezpieczeństwa wybierają jedno miejsce, w którym mogą zrobić zakupy.
Według prognoz ekspertów firmy GFK, na koniec tego roku udziały dyskontów przekroczą w polskim rynku detalicznym 40 proc.
Zauważamy, że coraz częściej te obiekty handlowe otwierają się w mniejszych miejscowościach i na wsiach, co w przyszłości zwiększy udział w rynku.
źródło: wiadomoscihanldowe.pl