Sieć Biedronka wprowadzała klientów w błąd. UOKiK nałożył 60 mln zł kary

Biedronka

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył ponad 60 mln zł kary na spółkę Jeronimo Martins Polska. Właściciel sieci Biedronka wprowadzał swoich konsumentów w błąd względem pochodzenia warzyw i owoców. Właściciel tych sklepów zapowiada odwołanie się od decyzji UOKiK do sądu.

Postępowanie wobec właściciela sieci Biedronka zostało wszczęte w maju 2020 r. Jak informuje Tomasz Chróstny (UOKiK) -“Naruszenia te miały charakter systemowy i długotrwały, dlatego nałożyłem na Jeronimo Martins Polska ponad 60 mln zł kary“.  Nieprawidłowości występowały w 27,8 proc. w sklepach Biedronka skontrolowanych przez Inspekcję Handlową.

Podczas kontroli zwracano szczególną uwagę na warzywa i owocowe, które były deklarowane, jako produkt polski – wobec nich istniało ryzyko podania innego kraju pochodzenia. Jak się okazuje dotyczyło to takich warzyw jak: ziemniaki, marchew, kapusta, cebula, marchew, pomidory.

Prawdziwa i rzetelna informacja o kraju pochodzenia warzyw i owoców jest niezbędna do podjęcia świadomej decyzji o zakupie. W sklepach Biedronka konsumenci w tej kwestii narażeni byli na częste wprowadzenie w błąd, co jest nieuczciwą praktyką rynkową – mówi Tomasz Chróstny.

Źródło: UOKiK, Business Insider

Related Posts

None found

ZOSTAW KOMENTARZ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu.
Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.
Wpisz swoje imię
Wpisz treść komentarza

Polityka Prywatności