• taśmy nawodnienie warzywa susza uprawa
  • rosafert agrosimex gleba

yara ogólna nawożenie warzywa

Seminis predazzo brokuł kalafior

basf signum schoroby rabat BeneFito

Hazera baner

pnos odmiany warzywa

yara ogólna nawożenie warzywa

Seminis predazzo brokuł kalafior

basf signum schoroby rabat BeneFito

Hazera baner

pnos odmiany warzywa

Bayer Velum Prime - baner

rizocore zaprawianie bleba biocont
AktualnościJak markety w Wielkiej Brytanii wspomagają producentów?

Jak markety w Wielkiej Brytanii wspomagają producentów?

W obliczu niezwykle wysokich koszów produkcji oraz niesprzyjających warunków atmosferycznych bardzo istotną kwestią staje się wsparcie producentów. W praktyce, o czym wszyscy niestety zdążyliśmy się już przekonać, pośrednicy nie zawsze liczą się z naszymi prośbami… Nie wszędzie wygląda to jednak tak samo, czego przykładem są markety w Wielkiej Brytanii…

W całej Europie aktualny sezon wiąże się z dość dotkliwą suszą. Niedobór wody oraz wysokie nasłonecznienie w połączeniu z temperaturami przekraczającymi 30 stopni Celsjusza wpływają bezpośrednio na ilość a także jakość uzyskanego plonu. Jednocześnie od producentów wymaga się, by produkowane warzywa czy owoce były nieskazitelne… Konsumenci oczekują, że rozmiar i kształt produktu nie będą odchodziły od ustalonej normy a na skórka pozostanie bez jakichkolwiek przebarwień czy plamek. Biorąc pod uwagę niezwykle trudne warunki, utrzymanie produkcji w sposób umożliwiający uzyskanie idealnego plonu jest jednak niezwykle wymagające i często niemożliwe. Polityka, którą prowadzi większość marketów, niestety dyskwalifikuje nieco gorzej wyglądający towar, przez co producenci stawiani są w podbramkowej sytuacji. Wynika to z faktu, że w obecnych czasach to właśnie duże sieci handlowe są jednymi z głównych odbiorców naszych warzyw i owoców.

Warto jednak nadmienić, że nie wszyscy właściciele marketów podążają tą drogą. Lidl w Wielkiej Brytanii zobowiązał się bowiem, że pomoże rolnikom w obliczu ekstremalnych warunków pogodowych. W tym celu przyjmie produkty dotknięte suszą, które wyglądają nieco inaczej niż te, do których zostali przyzwyczajeni konsumenci. Detalista zauważa, że mimo defektów widocznych na pierwszy rzut oka, warzywa i owoce oferowane przez lokalnych producentów wciąż zachowują najwyższą jakość. Taki zabieg ma przeciwdziałać marnowaniu żywności, która w dobie kryzysu pełni bardzo istotną rolę. Niewątpliwie wesprze to także producentów, którzy aktualnie walczą o możliwość utrzymania produkcji w przyszłych latach. Co więcej, market zachęca pozostałe sieci dyskontowe do tego, by i one stanęły po stronie rolników. Lidl w Wielkiej Brytanii sfinansuje i wdroży również 10 projektów, które mają na celu zmniejszenie liczby odpadów w całym łańcuchu.

Trzeba przyznać, że opisane działania są godne pochwały… Bieżący sezon wymaga od rolników wielu wyrzeczeń i nie daje pewności, jeśli chodzi o przyszłość produkcji. Tak więc, wsparcie ze strony jednego z głównych odbiorców, czyli dużych sieci handlowych, okazuje się nadzwyczaj ważne. Znakiem zapytania pozostają jednak przyzwyczajenia konsumentów. Nie jest tajemnicą, że z roku na rok są one coraz wyższe. Niemniej, sama inicjatywa oraz uświadamianie społeczeństwa o realiach dotyczących uprawy w niekorzystnych warunkach powinny być zjawiskiem zauważalnym nie tylko w Wielkiej Brytanii, ale również w Polsce i innych krajach. Pozostawienie rolników samych sobie z pewnością nie przysłuży się nikomu. Jak sądzicie… Czy w naszym kraju możemy liczyć na podobne podejście marketów?

Źródło: corporate.lidl.co.uk

Prenumerata Warzywa 2024 - baner


ZOSTAW KOMENTARZ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu.
Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.
Proszę podać swoje imię tutaj
Proszę wpisać swój komentarz!

Polityka Prywatności

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Najpopularniejsze artykuły

Polecamy

INNE ARTYKUŁY AUTORA

ARTYKUŁY POWIĄZANE (TAG)

tunele przymrozki folia
tunele przymrozki folia

NEWSLETTER

Warzywniczy newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu WARZYWA.pl