yara ogólna nawożenie warzywa

rol-spec cebula fokker ozima łuski

spójnia cebula nasiona ozima plantico

  • pantoea agrosimex intermag
  • sketch agrosimex ochrona

  • prevAm Biocont reklama
  • naturalis biocont ochrona warzywa biologiczna
AktualnościPsychologia pomaga w sprzedaży warzyw o niedoskonałym kształcie

Psychologia pomaga w sprzedaży warzyw o niedoskonałym kształcie

Wyjaśnianie konsumentom, dlaczego kupowanie krzywej marchewki jest dobre dla środowiska, sprawia, że ​​akceptują jej wady. Ten przejrzysty przekaz, w połączeniu z podejściem sprzedażowym polegającym na łączeniu produktów „brzydkich” ze „standardowymi”, może zachęcić ludzi do kupowania niekształtnych owoców i warzyw oraz pomóc w ograniczeniu marnowania żywności, wynika z nowego badania.

Zazwyczaj najczęstszym sposobem skłonienia konsumentów do kupowania niekształtnych produktów jest znaczne obniżanie ich ceny, co zmniejsza przychody rolników. Stwarza to również  przekonanie, że są one gorsze lub mniej zdrowe, podczas gdy w rzeczywistości stanowią nieodłączny element uprawy. 

W dwóch oddzielnych eksperymentach online z udziałem 1300 uczestników z USA, naukowcy przetestowali reakcje kupujących na pęczki marchwi. Niektóre miały regularny kształt, inne były krzywe, ale tym ostatnim towarzyszyły specjalne komunikaty sprzedażowe. Naukowcy odkryli, że kiedy opisali korzyści dla zrównoważonego rozwoju wynikające z zakupu tych marchewek, wyjaśniając, że pomaga to ograniczyć marnowanie żywności, a w połączeniu z informacją, że niekształtne produkty są tak samo zdrowe jak zwykłe owoce i warzywa, konsumenci byli bardziej skłonni do kupowania nietypowych okazów. 

Co ciekawe, żadna z tych wiadomości nie działała tak dobrze samodzielnie: konsumenci byli przekonani do kupowania niekształtnych produktów dopiero wtedy, gdy dowiedzieli się o ich walorach proekologicznych i zdrowotnych. 

Jednak to podejście do sprzedaży nadal opierało się na odróżnianiu produktów o niestandardowym kształcie od ich „standardowych” odpowiedników, podczas gdy w rzeczywistości te warzywa nie różnią się jakością ani smakiem. W ramach drugiego chwytu marketingowego naukowcy postanowili zbadać, jak konsumenci reagowali na pęczki zawierające marchew standardową i poskręcaną w różnych proporcjach. Przeprowadzili serię testów internetowych, które uwzględniały dwa ustawienia. Warianty testu dały konsumentom możliwość wybrania pęczków marchewek z nacią lub marchewki wiązanej w pęczki bez naci wraz z  przesłaniem dotyczącym niekształtnych produktów w zakresie zrównoważonego rozwoju i zdrowia.

Prenumerata Warzywa 2024 - baner

Konsumenci woleli pęczki z nacią. Co więcej, w przypadkach, w których przy zakupie otrzymywali informacje o zrównoważonym rozwoju i zdrowiu, aż 42% uczestników stwierdziło, że wolałoby kupić pęczki zawierające poskręcane i zwykłe warzywa, a nie pęczki zawierające tylko marchew o konwencjonalnym kształcie.

Co ciekawe, naukowcy zidentyfikowali również próg akceptacji brzydkich produktów – a  wynosił on 40%. Jeśli pęczki zawierały więcej niż 40% poskręcanych marchewek, skłonność konsumentów do zakupu znacznie się zmniejszyła. 

Ogólnie rzecz biorąc, odkrycia sugerują, że zamiast sprzedawać niekształtny produkt po mocno obniżonych cenach, detaliści mogliby sprzedawać go z wyższym zyskiem, gdyby jego zalety były wyraźnie reklamowane – i gdyby zamiast wyróżniać niestandardowe owoce i warzywa mieszać je z tymi typowymi. 

Te spostrzeżenia mogą pomóc rolnikom w osiągnięciu wyższych cen za swoje produkty i pomóc w walce z marnotrawieniem żywności. Jest to potrzebne, ponieważ sposób, w jaki nasze systemy żywnościowe i detaliczne są obecnie skonfigurowane, silnie skłaniają rolnictwo do „doskonałych” produktów, co nie tylko wpływa na wyniki finansowe rolników, ale jest również niezrównoważone. 

Zmiana percepcji kupujących za pomocą wiadomości i testowanie dokładnych granic ich akceptacji to dwa ważne narzędzia, które mogą pomóc w utrzymaniu większej ilości żywności na wysypiskach i większej ilości metanu z atmosfery. W międzyczasie, być może, możemy powoli przesuwać akceptację brzydkich produktów z 40 do 100%.

Corteva - Zorvec - baner

suvisio corteva kapusta ochrona

ZOSTAW KOMENTARZ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu.
Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.
Proszę podać swoje imię tutaj
Proszę wpisać swój komentarz!

Polityka Prywatności

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Najpopularniejsze artykuły

Polecamy

INNE ARTYKUŁY AUTORA

ARTYKUŁY POWIĄZANE (TAG)

tunele przymrozki folia

NEWSLETTER

Warzywniczy newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu WARZYWA.pl