Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków (KUPS) wspólnie z Europejskim Stowarzyszeniem Producentów Soków Owocowych (AIJN) realizuje kampanię dotyczącą promocji 100% soków owocowych, w szczególności 100% soku pomarańczowego.
Kampania “Fruit Juice Matters. Share the science. Celebrate the goodness”, czyli “Poznaj soki owocowe. Dziel się wiedzą. Ciesz bogactwem” skierowana jest w szczególności do środowiska eksperckiego.
Kampania realizowana jest w 14 europejskich krajach: Niemczech, Francji, Belgii, Finlandii, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Włoszech, Holandii, Portugalii, Danii, Irlandii, Austrii i Szwecji oraz w Polsce. W ramach kampanii równolegle we wszystkich krajach wspólnie z uznanymi ogólnoświatowymi ekspertami planowane jest stworzenie zrównoważonej, popartej naukowymi dowodami debaty dotyczącej soków owocowych, w szczególności soku pomarańczowego. W ramach kampanii opracowywane są działania informacyjno-promocyjne skierowane do liderów opinii publicznej, w szczególności instytutów naukowych i badawczych, organizacji pozarządowych, stowarzyszeń i mediów branżowych oraz lekarzy i specjalistów oraz prowadzane są różnego typu działania, m.in. uczestnictwo w konferencjach naukowych, branżowych, publikacje naukowe oraz w mediach branżowych, współpraca z blogerami itd.
Kampania ma za zadanie również utrwalanie pozytywnego wizerunku soków oraz pokazanie, że włączenie szklanki 100% soku owocowego w codzienną dietę jest prostym i smacznym rozwiązaniem, aby uzupełnić zalecaną przez ekspertów, dzienną porcję warzyw i owoców. Większość komunikatów kampanijnych skupionych jest wokół 100% soku pomarańczowego, który służy jako przykład zdrowego składnika codziennej diety, którego szklanka (200 ml) jest w stanie zaspokoić ok. 50 -60% dziennego zapotrzebowania na witaminę C.
Wszystkie materiały merytoryczne wykorzystywane w kampanii powstają we współpracy z uznanymi ekspertami z dziedziny nauki i zdrowia oraz na bazie wyników badań, przeprowadzonych przez niezależne ośrodki i instytucje. Dzięki edukowaniu środowiska eksperckiego możliwa jest merytoryczna debata na temat soków, która stanowi jeden z celów prowadzonej kampanii. Zrównoważona dyskusja i otwarta komunikacja sprzyja budowaniu pozytywnego wizerunku soków oraz obalaniu niekorzystnych mitów na ich temat.
Źródło: inf. prasowa KUPS