Najnowsza promocja Black Weeks w PGG, która pozwala od 20 listopada do 8 grudnia zaopatrzyć się w opał z dodatkowym rabatem 200 zł za każdą kupioną tonę węgla, spotkała się z ogromnym zainteresowaniem klientów. Sprzedaż w przeciągu kilku pierwszych dni wzrosła niemal dziesięciokrotnie.
W ostatnim miesiącu w sklepie internetowym PGG S.A. każdej doby kupowano przeciętnie około 2,5 tys. ton węgla do ogrzewania domów i mieszkań. Tymczasem wynik sprzedaży w pierwszym tygodniu promocji Black Weeks (od 20 do 26 listopada) wyniósł 120 tys. ton, był więc prawie dziesięciokrotnie wyższy niż dotąd.
– Tak znaczący wzrost popytu na węgiel opałowy dowodzi, że oferta PGG S.A. okazała się wyjątkowo atrakcyjna dla klientów. Przypomnijmy, że Black Weeks to kolejna już w tym miesiącu obniżka cen w e-sklepie PGG S.A., który pozostaje głównym kanałem dystrybucji opału węglowego dla domów i mieszkań w Polsce – czytamy w komunikacie.
Korzyści ze skutecznego wzrostu sprzedaży węgla odnosi też spółka, która bez przerwy, w trybie ciągłym prowadzi produkcję w swych kopalniach. Do sprzedaży promocyjnej po atrakcyjnych cenach PGG S.A. przeznaczyła surowiec magazynowany dotychczas na przykopalnianych zwałach.
Zwałowanie i przeładunek wydobytego węgla oznacza dla producenta dodatkowe koszty, a przede wszystkim skutkuje po dłuższym czasie nieuchronną degradacją surowca i utratą wartości towaru (duża część ziaren węgla grubszych i droższych sortymentów ulega rozkruszeniu na tańsze miały węglowe, które nie nadają się do spalania w kotłach domowych).
Źródło: PGG