reklama
Marchew kalafior cebula monsanto seminis nasiona

reklama
yara ogólna nawożenie warzywa

reklama
Enza pomidor

reklama

reklama
makita wózki transport

reklama
horsch leeb

reklama
yara ogólna nawożenie warzywa

reklama
Enza pomidor

reklama

reklama
makita wózki transport

reklama
horsch leeb

reklama
octavo marchew nasiona
reklama
rizocore
AktualnościPolskie sklepy spożywcze potrzebują wsparcia. Zagraniczne sieci i dyskonty przejmują rynek

Polskie sklepy spożywcze potrzebują wsparcia. Zagraniczne sieci i dyskonty przejmują rynek

Przedstawiciele polskich sieci sklepów spożywczych zwrócili się o pomoc do Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Ich sytuacja jest trudna, gdyż na krajowym rynku dominują sieci i dyskonty zagraniczne. Problem narasta coraz bardziej.

– Zdaję sobie sprawę z trudności. Oczekuję od Państwa konkretnych pomysłów dotyczących wsparcia, którego może udzielić resort rolnictwa – powiedział minister.

reklama
Baner PORW 2025
Wspólna platforma sprzedażowa

Jednym z pomysłów przedstawionych przez przedstawicieli sieci polskich sklepów spożywczych było stworzenie wspólnej platformy sprzedaży produktów on-line. Jak poinformowali przedstawiciele branży, pierwsze testy takiej platformy już trwają, a ich wyniki są obiecujące.

– Wspólna sprzedaż produktów na takiej platformie mogłaby dać polskim sieciom przewagę konkurencyjną – przyznał wiceminister Romanowski.

Współpraca z Krajową Grupą Spożywczą (KGS)

Jak podkreślił wiceminister Rafał Romanowski, jedną z form wsparcia polskich sieci sklepów spożywczych może być współpraca z KGS. Sekretarz stanu poinformował, że firmy te mogą zaopatrywać się w towar od polskich producentów należących do Grupy.

reklama
Prenumerata Warzywa 2024 - baner
Informowanie konsumenta o karach nakładanych na dyskonty

Przedstawiciele środowiska polskich sklepów spożywczych poruszyli też sprawę kar finansowych nakładanych na zagraniczne dyskonty przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). Podkreślili, że ogromne dochody dyskontów powodują, że kary te nie są przez nie odczuwane. Tym bardziej, że informacje na ten temat przeważnie nie docierają do konsumenta.

Pomysł, aby temu zaradzić, to zaangażowanie mediów publicznych. Mogłyby one zdaniem środowiska zadbać o informowanie konsumenta o karach i naruszeniach zagranicznych sieci handlowych i dyskontów. Minister Telus zapewnił, że skontaktuje się w tej sprawie z dyrekcją UOKiK.

Na tym nie koniec…

– Dobrze, że to spotkanie się odbyło. Niech będzie ono początkiem dyskusji o możliwych rozwiązaniach w zakresie wsparcia sieci polskich sklepów spożywczych. Umówmy się na kolejne rozmowy, podczas których przedstawią Państwo więcej propozycji konkretnych działań – podsumował i zaproponował na koniec minister Telus.

Źródło: MRiRW

reklama

reklama
  • rhizo azot gleba agrosimex

ZOSTAW KOMENTARZ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu.
Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.
Proszę podać swoje imię tutaj
Proszę wpisać swój komentarz!

Polityka Prywatności

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

reklama
Baner KUPS

Najpopularniejsze artykuły

Polecamy

INNE ARTYKUŁY AUTORA

ARTYKUŁY POWIĄZANE (TAG)

NEWSLETTER

Warzywniczy newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu WARZYWA.pl

[newsletter_signup_form id=1]