• rosafert agrosimex gleba
  • belem agrosimex marchew ziemniaki

yara ogólna nawożenie warzywa

Seminis predazzo brokuł kalafior

basf signum schoroby rabat BeneFito

Hazera baner

pnos odmiany warzywa

yara ogólna nawożenie warzywa

Seminis predazzo brokuł kalafior

basf signum schoroby rabat BeneFito

Hazera baner

pnos odmiany warzywa

Bayer Velum Prime - baner

rizocore zaprawianie bleba biocont
AktualnościKanada – kierowcy i obowiązkowe testy na koronawirusa

Kanada – kierowcy i obowiązkowe testy na koronawirusa

Każdy z nas ma swoje zdanie w temacie obostrzeń związanych z koronawirusem – można powiedzieć, że ile ludzi, tyle opinii. Jako ciekawostkę można przytoczyć aktualną sytuację w Kanadzie i obowiązkowe testy kierowców na COVID. Za wyższe koszty transportu zapłacą konsumenci.

15 stycznia kanadyjski rząd nałożył na swoich kierowców konieczność szczepień na COVID-19. Spotkało się to z sprzeciwem i protestami. Pojawia się pytanie – co tak naprawdę będą oznaczać obowiązkowe szczepienia?

Jak podaje jeden z serwisów, to z pewnością kolejna przeszkoda dla i tak już napiętego łańcucha dostaw. Nie ma złudzeń, że wpłynie to na cenę. Z jednej strony zauważalny jest większy popyt na produkty, z drugiej zaś mamy mniejszą ilość kierowców. Oba te czynniki wpływają na mniejszą stabilność ceny za transport, które już teraz zdają się być znacznie wyższe niż chociażby w święta, kiedy kierowców jest znacznie mniej. Aby je obniżyć zachodzi potrzeba planowania dostaw z wyprzedzeniem, jednak nie zawsze jest to możliwe.

Kto więc za to zapłaci? Jak łatwo się domyślić – konsumenci. Rozwiązaniem może być zmiana dotychczasowych nawyków i wybieranie produktów, które nie wymagają wysokich kosztów transportu, przykładowo warzyw korzeniowych. Średnia cena produktów tego typu i tak jest znacznie wyższa niż w latach poprzednich, jednak porównując je z tymi, których transport kosztuje znacznie więcej, to najlepszy wybór jaki można obecnie podjąć.

Mówiąc o cenie warto wspomnieć jak sam rodzaj produktu na nią wpływa, a w tym przypadku jego waga. Biorąc pod uwagę przykładowo transport selera i malin, znacznie więcej zapłacimy za pierwszy produkt. Podczas kursu będziemy mogli zapakować mniejszą ilość pudeł niż w przypadku malin, co nie pozostanie bez wpływu na cenę – w tym przypadku ponad połowa to koszt transportu.

Prenumerata Warzywa 2024 - baner

Zależy nam na tym, aby koszty transportu nie rosły w nieskończoność. Ważne jest jednak, aby to również importerzy i detaliści sprzeciwili się wysokim cenom transportu. Przecież wszyscy „jedziemy” na tym samym wózku.

 

Źródło: https://www.freshplaza.es/


ZOSTAW KOMENTARZ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu.
Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.
Proszę podać swoje imię tutaj
Proszę wpisać swój komentarz!

Polityka Prywatności

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Najpopularniejsze artykuły

Polecamy

INNE ARTYKUŁY AUTORA

ARTYKUŁY POWIĄZANE (TAG)

tunele przymrozki folia

NEWSLETTER

Warzywniczy newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu WARZYWA.pl