Ze względu na rosnącą popularność zdrowego odżywiania dodatek kalafiora stał się w USA prawdziwym trendem podczas opracowywania nowych produktów w 2019 r.
Producenci coraz częściej starają się zastąpić węglowodany warzywami, zgodnie z zapotrzebowaniem konsumentów. Kupujący wolą warzywa, ponieważ starają się przestrzegać zdrowej diety i diety bezglutenowej. Przegląd nowych produktów kalafiorowych, które weszły na rynek amerykański w 2019 r. przygotowali reporterzy z Foodbusinessnews.
W lipcu zadebiutowała na rynku organiczna pasta serowa Annie. Każda porcja zawiera od 37,5 g do 50 g warzyw. Kalafior posłużył także do panierowania mrożonych kawałków kurczaka. Przekąska jest pozycjonowana jako produkt premium. Jedna z firm opracowała linię (5 opcji produktowych) dań bezglutenowych pod marką Healthy Choice. Rynkowi zaproponowano przekąski warzywne w zapiekanym serze pod marką Veggieful Bites. Obecnie dostępne są brokuł i kalafior z serem cheddar, szpinak i kalafior z serem feta, kalafior z mozzarellą. Hummus Lilly łączy kalafior i tahini, czosnek oliwę z oliwek. W linii PopCorners Flourish Veggie do bezglutenowych chipsów kukurydzianych dodano kalafior. Oprócz niego stosuje się również kapustę, jarmuż i buraki. Produkuje się także organiczne płatki owsiane z plastrami kalafiora, kokosa, migdałów, suszonego banana, plasterków truskawek, orzechów, nasion chia, lnu i cynamonu. Można używać kalafiora jako głównego składnika gulaszu Ragu Simply.
Może ten przegląd zainspiruje jakieś małe przetwórstwo w Polsce?
za: Foodbusinessnews
fot. A. Czerwińska-Nowak