Niska temperatura z ewentualnymi przymrozkami w Murcji powodują, że podaż warzyw, takich jak sałata i innych warzyw liściastych, jest ograniczona, a ich ceny wzrosły.
Jak komentuje Ginés Navarro, z działu sprzedaży firmy Agridemur z Murcji, specjalizującej się w świeżo krojonej sałacie: „Zaczęliśmy ten rok od niższych temperatur niż w Finlandii. Nocą temperatura jest tak niska, że ziemia zamarza, uniemożliwiając pracę, więc mamy bardzo mało czasu na zbiór. W zeszłym tygodniu padał deszcz przez około pięć dni z rzędu, co uniemożliwiało prace żniwne w polu i powodowało kilkudniowe opóźnienia w realizacji zamówień. Do tego należy dodać problemy z transportem spowodowane opadami śniegu zarówno podczas przejazdu przez Katalonię, jak i w centralnej Hiszpanii. Niektóre przesyłki trwały dwa razy dłużej niż zwykle, ponieważ nasze ciężarówki były zatrzymane.
Choć trzy tygodnie temu występowała nadwyżka w produkcji warzyw liściastych, to obecnie występuje raczej niedobór podaży. „W nadchodzących dniach nadal będą występować nocne przymrozki, a temperatury w ciągu dnia nie są zbyt łagodne, więc przewiduję, że podaż sałaty i innych warzyw liściastych będzie ograniczona w styczniu – mówi Ginés Navarro.
Sprzedaż świeżej sałaty krojonej spadła o 40% w kanale horeca
Sprzedaż świeżo krojonej sałaty spadła o 40 procent w kanale Horeca. Agridemur produkuje głównie torebki ze świeżo krojoną sałatą, mieszanki warzyw liściastych i inne produkty świeżo cięte, które są przeznaczone głównie dla kanału Horeca. „Mamy poważne trudności od początku pandemii. Zamknięcie branży hotelarskiej i terenów usługowych, a także innych przestrzeni publicznych udostępnianych przez kanał gastronomiczny, bardzo nam zaszkodziło.”
Od początku pandemii mamy poważne trudności. Wiele szkód wyrządziło nam zamknięcie sektora hotelarskiego i usługowego, a także innych przestrzeni publicznych udostępnianych przez kanał gastronomiczny ”. „Podczas gdy w pierwszej fali, wiosną i latem ubiegłego roku, kanały gastronomiczne i gastronomiczne były otwarte w dużej części Europy, to od listopada sytuacja uległa całkowitej zmianie, druga fala była znacznie gorsza niż pierwsza. Od tego czasu restauracje i hotele zostały zamknięte również we Francji, Niemczech, Belgii, Holandii, Skandynawii itp. Nasza sprzedaż w tym najważniejszym dla nas kanale spadła o około 40%. W tym roku byliśmy konserwatywni, jeśli chodzi o inwestycje w nowe produkty. Skupiliśmy się na dostarczaniu tego, czego potrzebują nasi klienci – podsumowuje Ginés Navarro.
Źródło: FreshPlaza