AktualnościHiszpania: podaż sałaty będzie ograniczona w styczniu 2021

Hiszpania: podaż sałaty będzie ograniczona w styczniu 2021

Niska temperatura z ewentualnymi przymrozkami w Murcji powodują, że podaż warzyw, takich jak sałata i innych warzyw liściastych, jest ograniczona, a ich ceny wzrosły.

Jak komentuje Ginés Navarro, z działu sprzedaży firmy Agridemur z Murcji, specjalizującej się w świeżo krojonej sałacie: „Zaczęliśmy ten rok od niższych temperatur niż w Finlandii. Nocą temperatura jest tak niska, że ziemia zamarza, uniemożliwiając pracę, więc mamy bardzo mało czasu na zbiór. W zeszłym tygodniu padał deszcz przez około pięć dni z rzędu, co uniemożliwiało prace żniwne w polu i powodowało kilkudniowe opóźnienia w realizacji zamówień. Do tego należy dodać problemy z transportem spowodowane opadami śniegu zarówno podczas przejazdu przez Katalonię, jak i w centralnej Hiszpanii. Niektóre przesyłki trwały dwa razy dłużej niż zwykle, ponieważ nasze ciężarówki były zatrzymane.

Choć trzy tygodnie temu występowała nadwyżka w produkcji warzyw liściastych, to obecnie występuje raczej niedobór podaży. „W nadchodzących dniach nadal będą występować nocne przymrozki, a temperatury w ciągu dnia nie są zbyt łagodne, więc przewiduję, że podaż sałaty i innych warzyw liściastych będzie ograniczona w styczniu – mówi Ginés Navarro.

Sprzedaż świeżej sałaty krojonej spadła o 40% w kanale horeca

Sprzedaż świeżo krojonej sałaty spadła o 40 procent w kanale Horeca. Agridemur produkuje głównie torebki ze świeżo krojoną sałatą, mieszanki warzyw liściastych i inne produkty świeżo cięte, które są przeznaczone głównie dla kanału Horeca. „Mamy poważne trudności od początku pandemii. Zamknięcie branży hotelarskiej i terenów usługowych, a także innych przestrzeni publicznych udostępnianych przez kanał gastronomiczny, bardzo nam zaszkodziło.”

Prenumerata Warzywa 2024 - baner

 Od początku pandemii mamy poważne trudności. Wiele szkód wyrządziło nam zamknięcie sektora hotelarskiego i usługowego, a także innych przestrzeni publicznych udostępnianych przez kanał gastronomiczny ”. „Podczas gdy w pierwszej fali, wiosną i latem ubiegłego roku, kanały gastronomiczne i gastronomiczne były otwarte w dużej części Europy, to od listopada sytuacja uległa całkowitej zmianie, druga fala była znacznie gorsza niż pierwsza. Od tego czasu restauracje i hotele zostały zamknięte również we Francji, Niemczech, Belgii, Holandii, Skandynawii itp. Nasza sprzedaż w tym najważniejszym dla nas kanale spadła o około 40%. W tym roku byliśmy konserwatywni, jeśli chodzi o inwestycje w nowe produkty. Skupiliśmy się na dostarczaniu tego, czego potrzebują nasi klienci – podsumowuje Ginés Navarro.

Źródło: FreshPlaza

 

 


ZOSTAW KOMENTARZ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu.
Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.
Proszę podać swoje imię tutaj
Proszę wpisać swój komentarz!

Polityka Prywatności

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Najpopularniejsze artykuły

Polecamy

INNE ARTYKUŁY AUTORA

ARTYKUŁY POWIĄZANE (TAG)

NEWSLETTER

Warzywniczy newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu WARZYWA.pl

[newsletter_signup_form id=1]