yara ogólna nawożenie warzywa

Deszczownie VIP baner

orondis syngenta promocja ochrona

sdf ciągnik rolniczy

  • ashanti agrosimex

rizocore zaprawianie bleba biocont
Aktualności10 edycja Fresh Market za nami

10 edycja Fresh Market za nami

21 września w Ożarowie Mazowieckim odbyła się jubileuszowa X konferencja Fresh Market – czyli spotkanie dostawców i kupców owoców, warzyw i kwiatów. Uczestniczyło w niej 220  firm z 11 państw a także kupcy reprezentujący polskie i zagraniczne sieci handlowe.

W tym roku dostawcy mogli porozmawiać z kupcami z ukraińskiej sieci ATB, białoruskiej Bielmarket, czeskiej Brnenka, rosyjskich Magnit i Wiktoria, litewskiej Maxima oraz działających na polskim rynku sieci: Auchan, Avita, Biedronka, Carrefour, Dino, Intermarche, Kaufland, Makro, Top Market, Piotr i Paweł, Stokrotka, Topaz, Fresh market i Żabka. 

Jubileuszowa edycja była okazją do podsumowań zmian jakie zaszły na polskim rynku owoców i warzyw przez ostatnie dziesięć lat. Uczestniczący w konferencji Krzysztof Karpa, wiceprezes zarządu WR-SRH Bronisze, mówił o tym, że rynek hurtowy w Broniszach wprowadził dwie marki, które mają pomóc promować produkty pod kątem ich pochodzenia. Pierwsza z nich to marka premium „Z Bronisz” dedykowana grupom producentów owoców i warzyw, druga – „Owoce z Mazowsza” to propozycja dla małych lokalnych producentów. Obecnie na rynku hurtowym zarejestrowanych jest 8500 producentów owoców i warzyw, w tym kilkadziesiąt grup producentów. 

Ostatnie 10 lat to czas specjalizacji – podkreślał K. Karpa. – Teraz odświeżamy formułę rynku hurtowego, wzmacniamy ją marketingiem i promocją. Wracamy do korzeni i w sposób nowoczesny reaktywujemy nasze działania. Prowadzimy dwa nowe projekty partnerskie dla dystrybutorów.

Jak mówił wiceprezes WR-SRH Bronisze, tradycyjny rynek hurtowy zapewnia bogatszą ofertę konsumentowi poprzez warzywniaki i małe sklepy spożywcze niż sieci handlowe. Daje szanse dostawcom by trafiać do konsumenta nie tyko przez supermarkety i dyskonty. Jest to ważny element w zaspokajaniu potrzeb konsumenta na różnorodne towary. Musimy o tym pamiętać, gdyż polskim rynkiem zainteresowani są producenci z innych krajów. Jeśli konsument nie znajdzie oczekiwanego produktu w ofercie krajowej, to sięgnie po towar importowany. Warto zwrócić uwagę jaki postęp zrobili ostatnio Turcy czy Mołdawianie którzy konkurują m.in. z dostawcami włoskimi. 

Jeśli chodzi o zmiany w preferencjach konsumenckich to widać, że nauczyliśmy się jeść świeże warzywa i owoce przez cały rok. Społeczeństwo staje się coraz bardzie zamożne, i chce lepiej i zdrowiej żyć, a więc będzie w koszyku zakupowym konsumentów coraz więcej owoców i warzyw. Odeszliśmy od warzyw „ciężkich” na rzecz „lekkich” jak np. sałat. Tempo zmian jest zaskakujące i ważne, aby producenci i dystrybutorzy nadążali za nimi. Musimy dotrzymać im kroku, inaczej nie będziemy na tym rynku funkcjonować, gdyż ktoś inny nas zastąpi – zaznaczył K. Karpa. 

Grzegorz Bukato właściciel hurtowni warzyw i owoców BUKAT, podkreślał że obecnie, prawie wszystkie sieci handlowe mają już komórki, które obsługują klientów internetowych. Choć pewnie nie wszystkie już zarabiają na tej formie sprzedaży. Jednak widać że w internecie dużo się dzieje i będzie się działo więcej. To wiąże się z dużym wyzwaniem dla dostawców, aby świeże produkty trafiły do odbiorcy końcowego w dobrej jakości. Jak podkreślał prelegent jego firma jest obecna zarówno na rynku hurtowym jak i prowadzi sprzedaż w internecie. 

Dobra lokalizacja firmy – blisko rynku hurtowego to część mojego sukcesu – mówił G. Bukato – gdyż tutaj dużo się dzieje. Cały czas poszerzamy naszą ofertę. Ważne jest dla nas, aby produkt w jak najkrótszym czasie trafił z pola do konsumenta. Coraz większy udział na rynku mają warzywa obrane i widać, ze konsumenci chcę wstępnie przygotowanego produktu. Dlatego w tym kierunku rozbudowujemy ofertę. Widać trend, że procent zapakowanego towaru coraz bardziej wzrasta.  

Corteva - Zorvec - baner

ZOSTAW KOMENTARZ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu.
Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.
Proszę podać swoje imię tutaj
Proszę wpisać swój komentarz!

Polityka Prywatności

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Najpopularniejsze artykuły

Polecamy

INNE ARTYKUŁY AUTORA

ARTYKUŁY POWIĄZANE (TAG)

tunele przymrozki folia
tunele przymrozki folia

NEWSLETTER

Warzywniczy newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu WARZYWA.pl