Tesco ogłosiło sprzedaż sieci 301 sklepów sieci wraz z centrami dystrybucji i centralą spółki za całkowitą kwotę 900 mln zł w Polsce firmie Salling Group, właścicielowi sieci Netto. Sklepy Tesco w ciągu 18 miesięcy zmienią szyld na Netto.
O złej passie Tesco na polskim rynku mówiło się już od dawna. Brytyjska sieć od kilku lat zamykała i sprzedawała sklepy na terenie kraju. Dzięki transakcji liczba sklepów sieci Netto w Polsce wzrośnie niemal dwa razy.
Spodziewane łączne wpływy Tesco z transakcji wyniosą około 819 mln zł (równowartość 165 mln funtów). Finalizacja umowy jest spodziewana w bieżącym roku obrotowym. Wpływy ze sprzedaży Tesco przeznaczy na ogólne cele korporacyjne.
Tesco w 2019 roku dokonało zmniejszenia wielkości swoich hipermarketów w Polsce do formatu kompaktowego. Firma też w ostatnich latach sprzedawała i zamykała też kolejne sklepy, zmniejszając sieć o około 100 placówek.
W komunikacie podano, że w ciągu 18 miesięcy firma sprzedała 22 sklepy za 200 mln funtów. Część z nich kupiła sieć Kaufland. Transakcja z Sailing Group nie obejmuje 19 sklepów, w ich przypadku Tesco będzie “dążyć do realizacji wartości” – podano w komunikacie. Prawdopodobnie znajdą one innego nabywcę.
W ramach umowy około 7 tys. pracowników Tesco zostanie przeniesionych do Salling Group. Firma planuje przekształcić 301 nabyte sklepy Tesco w Netto 3.0 nie później niż w ciągu 18 miesięcy od zakończenia transakcji. Do tego czasu będą one działały pod szyldem Tesco. Szczegółowy plan dla każdego sklepu zostanie opracowany w najbliższych miesiącach.
źródło Business Insider