reklama
monsanto

reklama
yara ogólna nawożenie warzywa

reklama
Enza pomidor

reklama

reklama
makita wózki transport

reklama
horsch leeb

reklama
yara ogólna nawożenie warzywa

reklama
Enza pomidor

reklama

reklama
makita wózki transport

reklama
horsch leeb

reklama
octavo marchew nasiona
reklama
RhizoVITAL
RynekTurcy znaleźli alternatywę?

Turcy znaleźli alternatywę?

Od kilku lat tureccy plantatorzy pomidorów i papryki borykają się z dużymi trudnościami ze zbytem swoich produktów. Niektórzy z nich spróbowali zmiany profilu produkcji – z powodzeniem.

Alternatywą dla tradycyjnie uprawianych pomidorów czy papryki słodkiej okazała się pitaja – smoczy owoc. Ten sukulent nie tylko nie potrzebuje tyle wody co psiankowate, ale w ogóle wymaga znacznie niższych nakładów robocizny, nie potrzebuje sztucznych nawozów, na razie – na nowych terenach – nie choruje i nie jest atakowany przez szkodniki. Pierwsze owoce daje około rok po posadzeniu. Tureccy pionierzy są bardzo zadowoleni z cen – otrzymują od 1 do 2,5 USD za sztukę. Po pierwszych doświadczeniach zaczynają myśleć o eksporcie – głównie na rynki Europy.

Za: hortidaily.com

reklama
Baner PORW 2025
PG
reklama

reklama
  • rhizo azot gleba agrosimex

ZOSTAW KOMENTARZ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu.
Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.
Proszę podać swoje imię tutaj
Proszę wpisać swój komentarz!

Polityka Prywatności

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

reklama
Baner KUPS

Najpopularniejsze artykuły

Polecamy

INNE ARTYKUŁY AUTORA

ARTYKUŁY POWIĄZANE (TAG)

NEWSLETTER

Warzywniczy newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu WARZYWA.pl

[newsletter_signup_form id=1]