Według danych statystycznych Estacom (Icex-Tax Agency) eksport hiszpańskiej papryki osiągnął bezprecedensowe wartości w kampanii 2019/2020, przy sprzedaży 869,62 mln kilogramów o wartości 1199,02 mln euro, po średniej cenie 1,379 euro/kg.
Główną prowincją eksportującą paprykę była Almería, z 616,08 mln kilogramów (70,84%), następnie Murcia z 124,47 mln kg (14,31%) i Walencja z 40,14 mln kg (4,61%).
Top 5 destynacji
Głównymi odbiorcami hiszpańskiej papryki są Niemcy, Francja i Wielka Brytania. Razem stanowią 57,95% całkowitego wolumenu. Niemcy są wiodącym importerem z 279,88 mln kilogramów o wartości 393,41 mln euro i średniej cenie 1,406 euro / kg. Drugie miejsce w rankingu głównych odbiorców hiszpańskiej papryki zajęła Francja z łączną sumą 121,69 mln kg, 171,34 mln euro i średnią ceną 1,408 euro / kg. Trzecie miejsce zajęła Wielka Brytania, która w poprzedniej kampanii kupiła od Hiszpanii 102,38 mln kilogramów i zapłaciła 139,4 mln euro, czyli średnia cena wyniosła 1,362 euro / kg. Czwartym krajem w rankingu największych importerów hiszpańskiej papryki jest Holandia z 87,39 mln kilogramów, 116,81 mln euro i średnią ceną 1,337 euro / kg. Piąte miejsce zajmują Włochy z 61,33 mln kilogramów, 68,49 mln euro i średnią ceną 1,117 euro / kg.