Liczne promocje w marketach w znaczącym stopniu oddziałują na sytuację producentów. Tym razem obniżka tyczy się krajowej rzodkiewki…
Lokalne targowiska, małe sklepiki i warzywniaki znikają z rynku… Czemu tak się dzieje? Obecnie niemal w każdym mieście czy też wsi mamy przynajmniej jeden duży market. Zdarza się jednak, że takowych punktów jest znacznie więcej. Konsumentów zachęcają liczne reklamy, a także promocje. Rolnicy, którzy prowadzą własny biznes, nie mają natomiast wiele do powiedzenia…
Sieci handlowe działają na dużą skalę. Krótko mówiąc, mają znacznie więcej możliwości. Zazwyczaj dokonują zakupu w ilościach hurtowych, aby dostarczyć dany produkt do wszystkich swoich placówek, przez co koszt jednostkowy jest finalnie znacznie niższy. Taki zabieg pozwala marketom wprowadzać liczne promocje. Promocje, które niestety oddziałują na niekorzyść pozostałych producentów, którzy starają się utrzymać cenę na nieco wyższym poziomie.
Nie inaczej jest i w tym przypadku… Konsumenci mogą bowiem znaleźć na sklepowych półkach rzodkiewkę w promocyjnej cenie. Pęczek kosztuje aktualnie zaledwie 1,00 zł. Aby skorzystać z promocji należy rzecz jasna zakupić dwa pęczki, jednak nie zmienia to faktu, że ich koszt jest bardzo niski. Biorąc pod uwagę fakt, że markety znajdują się niemal na każdym rogu, producenci starający się utrzymać ceny pokrywające koszty, zostają postawieni w niezwykle trudnej sytuacji.