• rosafert agrosimex gleba
  • belem agrosimex marchew ziemniaki

yara ogólna nawożenie warzywa

Seminis predazzo brokuł kalafior

basf signum schoroby rabat BeneFito

Hazera baner

pnos odmiany warzywa

yara ogólna nawożenie warzywa

Seminis predazzo brokuł kalafior

basf signum schoroby rabat BeneFito

Hazera baner

pnos odmiany warzywa

Bayer Velum Prime - baner

rizocore zaprawianie bleba biocont
AktualnościCo dalej z handlem na rynkach hurtowych?

Co dalej z handlem na rynkach hurtowych?

Ostatnie miesiące nie są łaskawe dla producentów. Utrzymująca się pandemia, obostrzenia z nią związane, a także trendy, które utworzyły się w ostatnich miesiącach, mają ogromny wpływ na sektor świeżych warzyw. Gdzie producenci upatrują przyczyny niezbyt korzystnej dla nich sytuacji?

Spadki obrotów na rynkach hurtowych to zjawisko, z którym mierzymy się od bardzo długiego czasu. Szczególnie od 4-5 miesięcy zauważalna jest zmiana nastawienia konsumentów. Starają jak najbardziej ograniczyć ilość miejsc, w których robią zakupy nie rezygnując tym samym z ich wielkości. Niestety wiemy co to oznacza… Dyskonty zyskują coraz to większe zainteresowanie wśród konsumentów.

Producenci mocno to odczuwają, już mniej więcej od pół roku – od końca wakacji. Sytuacja jest ciężka. Są oczywiście warzywniaki, które mają grono swoich wiernych konsumentów, jednak na takie grono trzeba zasłużyć wieloletnią i uczciwą pracą. Wszystko teraz zależy od jakości oferowanych usług. Jakich trendów w najbliższym czasie możemy się spodziewać?

W nadchodzącym okresie nastąpi selekcja. Nawet warzywniaki, które miały dobrą lokalizację, ale nie przykładały uwagi co do jakości i usług, zaczną upadać. Na ich miejsce przyjdą młodzi, prężni przedsiębiorcy, którzy mają pomysł i wiedzą jak prowadzić ten biznes.

Producenci już są w stanie zauważyć, że powstaje coraz więcej takich miejsc. Nie sklepów typu „mydło i powidło”, ale warzywniaków dobranych do potrzeb lokalnej grupy konsumentów. Marże i asortyment muszą być dobrane z głową przy zachowaniu odpowiedniego poziomu i jakości.

Prenumerata Warzywa 2024 - baner

Występuje widoczna przebudowa. Przedsiębiorcy, którzy 30 lat temu otwierali swój biznes zaczynają odchodzić. Na ich miejsce przybywają młodzi z pomysłem jak zwrócić na siebie uwagę i przeciwstawić się polityce, którą prowadzą duże sieci marketowe. Mają świadomość co dzieje się w społeczeństwie a także jakie są trendy żywieniowe. Mają większe pole do rozwoju.

Nie pozostanie to bez wpływu na nas, producentów. Miejmy nadzieję, że pomoże nam to wyjść z już ciężkiej sytuacji i zwiększy zainteresowanie na wysokiej jakości polskie warzywa.


ZOSTAW KOMENTARZ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu.
Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.
Proszę podać swoje imię tutaj
Proszę wpisać swój komentarz!

Polityka Prywatności

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Najpopularniejsze artykuły

Polecamy

INNE ARTYKUŁY AUTORA

ARTYKUŁY POWIĄZANE (TAG)

tunele przymrozki folia
tunele przymrozki folia

NEWSLETTER

Warzywniczy newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu WARZYWA.pl