Czy rolnicy uzyskają mobilny dostęp do aplikacji eWniosekPlus?

fot. pixabay

W ostatnich dniach października Krajowa Rada Izb Rolniczych złożyła wniosek o rozszerzenie aplikacji eWniosekPlus o formę mobilną. Młode pokolenie rolników chciałoby mieć bowiem stały i mobilny dostęp do aplikacji. Warto zauważyć, że podobne rozwiązania funkcjonują w systemach bankowych i oferują wiele udogodnień dla użytkowników. Czy jednak jest to możliwe w tym przypadku?

Jak informuje resort, głównym zadaniem aplikacji eWniosekPlus jest umożliwienie złożenia wniosku o przyznanie płatności, w tym w szczególności płatności obszarowych. Podstawową funkcjonalnością służącą temu celowi jest możliwość graficznego przedstawienia powierzchni gruntów objętych wnioskiem o przyznanie wsparcia. Deklarowanie poszczególnych działek rolnych odbywa się przez ręczne wyrysowanie granic upraw na dedykowanej mapie cyfrowej. Dane graficzne przedstawiające granice poszczególnych upraw powinny być nanoszone przez użytkowników precyzyjnie i w sposób niebudzący wątpliwości, gdyż wyznaczona przez nie powierzchnia stanowi podstawę wniosku o przyznaje płatności i ma decydujący wpływ na ich wysokość.

Z uwagi na wskazaną powyżej specyfikę aplikacji eWniosekPlus, priorytetem przy rozbudowie tego narzędzia jest zapewnienie bezpieczeństwa użytkowników, włączając w to ograniczenie ryzyka popełniania błędów przy wprowadzaniu danych graficznych. W opinii Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, która odpowiada za przygotowanie i obsługę aplikacji, jej mobilna wersja, przy zachowaniu wszystkich niezbędnych funkcjonalności (w szczególności odpowiednie skalowania obrazu) mogłaby powodować m.in. zwiększenie poziomu błędów popełnianych przez użytkowników.

Biorąc powyższe pod uwagę, a także fakt, że od 2023 roku aplikacja eWniosekPlus musi zostać dostosowana w sposób uwzględniający nowe funkcjonalności związane z wdrażaniem Planu Strategicznego WPR, ARiMR poinformowała, że obecnie skupia się na rozwijaniu aplikacji w dotychczasowej postaci, podejmując działania, aby była ona przede wszystkim bezpieczna, funkcjonalna i intuicyjna. Aplikacja jest systematycznie rozwijana na podstawie zdobywanych doświadczeń, w szczególności w zakresie poprawy ergonomii i innych usprawnień.

ARiMR informuje również, że od 2018 roku wszyscy użytkownicy aplikacji eWniosekPlus mogą korzystać z niej na urządzeniach mobilnych (telefon, tablet), logując się za pośrednictwem dedykowanych przeglądarek internetowych, dzięki czemu zapewniony jest stały i mobilny dostęp do aplikacji. To jednak zupełnie odmienna kwestia…

Źródło: KRIR

ARTYKUŁY POWIĄZANE

ZOSTAW KOMENTARZ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu.
Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.
Wpisz swoje imię
Wpisz treść komentarza

Polityka Prywatności